خبرهای داغ:

آغاز بهره‌برداری از کریدور خط لوله جدید بارگیری مواد نفتی در اسکله ۳۴ بندر امام خمینی(ره)

به دنبال راه‌اندازی کریدور جدید خط لوله بارگیری مواد نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، یک فروند کشتی تانکر به منظور بارگیری محموله ۴۰ هزار تنی نفت کوره در آن پهلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۶۱
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
آغاز بهره‌برداری از کریدور خط لوله جدید بارگیری مواد نفتی در اسکله ۳۴ بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: با هدف افزایش بهره‌وری مخازن موجود، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به صاحبان کالا و

شرکت‌های کشتیرانی و کسب رضایتمندی آنها و جذب حداکثری ترانزیت مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، پس از طراحی و اجرای سریع کریدور جدید خط لوله طی یک دوره زمانی کوتاه مدت یک

ماهه، بهره برداری طرح از ۱۶ اسفند ماه با موفقیت آغاز و نخستین کشتی تانکر جهت بارگیری ۴۰ هزار تن محموله ترانزیتی نفت کوره در اسکله ۳۴ پذیرش شد.

داود چگنی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، توان عملیاتی بندر برای تخلیه و بارگیری مواد نفتی حداقل ۶ هزار تن در روز افزایش یافت؛ اسکله ۳۴ قابلیت پذیرش کشتی،های نفتی تا ۴۵ هزار تن را دارا است.

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تخصیص پنج پست اسکله برای پذیرش همزمان پنج فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵ هزار تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار