تبریز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش، میانگین سرانه دانش آموزی در استان از میانگین کشوری رد شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۲۰
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

رکورد سرانه فضای آموزشی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی استان ابتدای امسال 5/17 مترمربع و کشوری 5/22 بود که استان با رسیدن این سرانه به 5/61 از مینگین کشوری رد شده و رکورد زد.

وی اولویت نوسازی را در راستای سیاست های دولت اتمام طرح های نیمه تمام عنوان و بیان کرد: از سال گذشته 512 نیمه تمام در استان وجود داشت که 272 طرح آن آماده و در قالب 970 کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شد که در واقع 70درصد طرح های نیمه تمام است.

فرهودی اضافه کرد: از ابتدای امسال 117 ۱۱۷ مدرسه در قالب 400 کلاس درس با اعتباری بالغ بر60 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده شد که ۳۰ درصد هزینه آن توسط خیران و ۷۰ درصد آن را دولت هزینه کرده است.

وی رکورد دیگر اداره کل نوسازی استان را تحویل یک مدرسه در هر سه روز به آموزش و پرورش اعلام و اظهار کرد: این مدارس علیرغم مشکلات و چالش های عمرانی موجود اتفاق افتاد که از هر چهار روز به سه روز کاهش یافت.

فرهودی ارسال تجهیزات آموزشی به اقصا نقاط استان را از دیگر اقدامات اداره نوسازی مدارس استان نام برد و ادامه داد: مرداد ماه امسال بزرگترین کاروان تجهیزات در قالب 156 کامیون و با اعتبار 50 میلیارد تومان به شهرستان ها برای تجهیز مدارس ارسال شد.

وی همچنین از ارسال 23 درصد تجهیزات آموزشی با اعتبار 20 میلیارد تومان به هنرستان های استان اشاره و اظهارداشت: تجهیز هنرستان های استان جزو اولویت هاست تا با ارتقای تجهیزات آموزشی و مهارت دانش آموزان بتوانیم گامی موثر در خصوص مهارت و اشتغال دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل و ورود آن ها به بازار کار برداریم.

فرهودی همچنین از ساماندهی 62 مدرسه از 66 مدرسه کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز و انتقال آن ها به مدرسه ثابت خبر داد و گفت: چهار مدرسه باقی نیز به علت برخی مشکلات و معارض مانده که تلاش داریم تا مهر آینده آن ها را نیز ساماندهی کنیم.

وی در ادامه گفت: 20 درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردار نبوده و برای بازسازی آن ها 25 هزار میلیارد تومان اتبار لازم است.

در ادامه خبرنگاران از طرح های نیمه تمام از جمله مدرسه مردانی آذر، سرویس های بهداشتی پیش ساخته بازدید و مدرسه شش کلاسه سردار قاسم سلیمانی روستای ینگجه بخش خسروشهر با اعتباری 12 میلیارد تومان در مساحت 700 متر مربع که بازسازی شده بود افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها