فرمانده انتظامی استان بوشهر:

استان بوشهر رتبه آخر کشور در وقوع شرارت را دارد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: این استان در زمینه وقوع جرم شرارت آخرین استان است و تنها یک مورد جرم شرارت ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۳۲
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار حیدر سوسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تقویت امنیت در استان اتفاقات خوبی رقم خورده و شاهد دستیابی به شاخص‌های مناسبی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر در سال جاری سرقت از بانک و طلافروشی ثبت نشد، اظهار داشت: با رعایت موارد ایمنی از سوی بانک‌ها و برقراری امنیت پایدار از سوی نیروی انتظامی امسال تاکنون سرقت از بانک و طلافروشی و گروگانگیری در استان بوشهر ثبت نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به ثبت یک مورد شرارت در استان خاطرنشان کرد: استان بوشهر در عرصه جرم شرارت آخرین استان معرفی شده تنها یک مورد جرم شرارت ثبت شده است.

وی استان بوشهر در حوزه نزاع دسته‌جمعی را استان بیست و هشتم اعلام و بیان کرد: ۹۹ درصد درگیری در استان بوشهر فردی و تنها یک درصد دسته‌جمعی است.

امنیت پایدار در انتخابات

سوسنی با اشاره به امنیت پایدار در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: در این عرصه هیچ دستگیری نداشته‌ایم و در شعب اخذ رأی هیچ مشکل امنیتی ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه این استان در سرقت مسلحانه استان یازدهم معرفی شده خاطرنشان کرد: ۸۳ درصد سرقت‌های مسلحانه در استان بوشهر در سال جاری کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف ۱۰۰ درصد قتل‌ها در استان خبر داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی استان بوشهر در عرصه سرقت‌ها با کشف ۱۲۰ درصد از سرقت‌ها رتبه برتر در کشور و بین استان‌ها کسب کرده است.

وی ادامه داد: در کشف وقوع سرقت‌ها استان بوشهر با ۴۵ درصد رتبه سوم کسب کرده و در این راستا ۴۵۶ نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

سردار سوسنی از انهدام ۸۱ باند مجرمانه فعال در جرایم سرقت خبر داد و اضافه کرد: اکثر سارقان در حرکت هستند، یعنی این سارقان از دیگر استان‌ها وارد بوشهر می‌شوند و اقدام به سرقت می‌کنند و سارقان بومی نسبت به سارقان در حرکت بسیار اندک است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر رتبه این استان در حوزه سرقت بیست و هفتم دانست و خاطرنشان کرد: رتبه بیست و شش استان در حوزه سرقت از بوشهر بیشتر است.

شناسایی ۱۸۶ نفر محکوم تحت تعقیب

وی از شناسایی ۱۸۶ نفر محکوم تحت تعقیب قضائی در جرایم کیفری خبر داد و اضافه کرد: این محکومان نظیر سرقت‌ها، جعل و کلاهبرداری، جرایم جناحی است که پس از دستگیری به مراجع قضائی تحویل شدند.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه کلاهبرداران حرفه‌ای فعال در سرمایه‌گذاری حوزه دیجیتال گفت: تاکنون در این عرصه ۴۰ نفر دستگیر شده‌اند و مبلغ کلاهبرداری آنان افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

سوسنی با اشاره به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در کشف کالا‌های قاچاق خاطرنشان کرد: امسال بیشترین کشف در حوزه کالای قاچاق در استان بوشهر ثبت شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف یک میلیون و ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان در سال جاری تصریح کرد: این میزان کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات