فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری و استقبال از دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد غرس شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۶۵
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سرهنگ پاسدار سعدالله خیزات افزود: جهادگران بسیج سازندگی ناحیه عشایر در ۱۰ حوزه عشایری استان با کاشت دو هزار اصله درخت بلوط و بادام کوهی به استقبال کنگره ملی شهدای استان در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد رفتند.

وی با بیان اینکه دو درخت بادام کوهی و بلوط به نیابت و یاد شهید قربانعلی جلیل شهید شاخص ۱۴۰۲ ناحیه عشایری استان غرس شد، افزود: اهمیت کاشت این گونه های درحال انقراض نه تنها برای حفاظت بلوط و بادام کوهی که نماد استان ما هستند مؤثر است بلکه در نگاه گردشگر و هویت شهر، تاثیرگذار است.

خیزات با تاکید بر اینکه درختکاری و توجه به طبیعت و درختان نباید محدود به یک روز باشد، ادامه داد: امسال بین همه حوزه های مناطق گرمسیر و سردسیر عشایری استان درختان بلوط و بادام کوهی را توزیع کردیم که گام‌های خوبی در راستای زیباسازی مناطق عشایری استان با کاشت این درختان برداشته شده است.

فرمانده ناحیه عشایری سپاه فتح استان در پایان گفت: درختکاری و حفظ این سرمایه ملی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و بهترین مجری مردم هستند که در همین راستا خود بسیجان و عشایر وارد میدان شدند و کاشتن درخت را به فرزندان خود نیز آموزش خواهند داد تا برای آنان نیز تبدیل به یک فرهنگ بشود.

 

ارسال نظرات