خبرهای داغ:
معاون آموزش حوزه‌های علمیه از آغاز فرآیند ثبت نام و پذیرش حوزه‌های علمیه ویژه برادران در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۸۶
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان پایه هشتم ضمن پذیرش در حوزه‌های علمیه «۱۴۰۴-۱۴۰۳» می‌توانند با مراجعه به سامانه paziresh.ismc.ir ثبت نام بعمل آوردند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه اضافه کرد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه نیمه تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور و بیش از ۵۰ حوزه امتحانی می‌شود.

رستم نژاد ابراز کرد: متقاضیان شرکت در حوزه‌های علمیه پس از اهراز صلاحیت عمومی و اختصاصی و پذیرش در ۲ دسته آموزشی حوزه‌های بلند مدت و نیز کوتاه مدت سفیران هدایت می‌توانند در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: افراد فرهیخته و حائز رتبه در مسابقات علمی کشوری یا حافظان قرآن و نهج البلاغه از اولویت‌های پذیرش در حوزه علمیه هستند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در این دوره از پذیرش ۳ تا چهار هزار نفر می‌توانند در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرکت کنند و علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات محتوای آزمون را از سایت سنجش و آموزش حوزه‌های علمیه مطالعه کنند.

رستم نژاد خاطرنشان کرد: معمولا نسبت متقاضیان با کسانی که پذیرش نهایی در حوزه‌های علمیه می‌شوند یک و نیم نفر به ازای پنج نفر است که طی چند سال گذشته این نسبت در همین حد باقی مانده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات