خبرهای داغ:
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از شناسایی در مجموع ۴۲ ملک مازاد در آموزش و پرورش و تحویل به سازمان نوسازی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۵۰۱
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالله حبیبی اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان یکی از پرجمعیت‌ترین آموزش و پرورش‌های کشور است و از نظر جمعیتی، با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰ هزار نیرو در ۴۰ منطقه، در رتبه سوم کشور قرار دارد. با این حال، استان خوزستان با ۱۳ منطقه عشایری و ۱۴ منطقه مرزی، مشکلات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میل به مهاجرت از استان زیاد است وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان سیال است و بخشی از نیرو درخواست خروج دارد و از سویی نیز با کاهش نیرو مواجه هستیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود معلم در استان، بیان کرد: امسال ۱۰ هزار نفر کمبود نیرو داشتیم که با دانشجومعلمان، بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها بخشی از کمبود را جبران کردیم. با وجود ۱۰ هزار نفر کمبود، ۲ هزار درخواست خروجی داشتیم که با انتقال ۵۰۰ نفر از این تعداد به خارج از استان خوزستان موافقت شد. در این شرایط، حل چالش‌های آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آموزش و پرورش استان خوزستان برنمی‌آید. باید کوششی همه‌جانبه داشته باشیم تا وضعیت کنونی تغییر کند و جایگاه خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور عنوان کرد: امسال با تلاش‌هایی که انجام شد، حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز رای اولی در انتخابات حضور یافتند.

حبیبی با اشاره به شناسایی مولدسازی املاک آموزش و پرورش گفت: در مولدسازی ۱۸ ملک مازاد شناسایی شده بود به تازگی ۲۴ ملک مازاد دیگر نیز به اداره‌کل نوسازی مدارس معرفی شده‌اند.

او با اشاره به حضور دانش‌آموزان در کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان گفت: به پاسداشت خون شهدا، ۱۰ هزار دانش‌آموز در این کنگره شرکت کردند.

وی افزود: وضعیت آموزش متوسطه با طرح جهش، مدرسه به مدرسه و درس به درس وضعیت بررسی شده است. طرح جهش و طرح همکاری شرکت نفت با آموزش و پرورش در کف میدان اجرا می‌شود و دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی سوق داده می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها