خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: تماشاخانه سیار کانون از ابتدای سال تاکنون درسه سفر خود به خوزستان ۳۱ برنامه متنوع و خاطره انگیز را در مناطق مختلف و کم برخوردار اجرا کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۱۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، داریوش آقاسی بیان کرد: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین سفر امسال خود به خوزستان علاوه بر حضور در مناطق مختلف شهر اهواز از جمله منبع آب، کوی طاهر، پادادشهر، کوی سیاحی، عین دو، کوی مدرس، ملاشیه، کوی علوی، رزمندگان، زوویه، حصیرآباد و کوی معین در شهر‌های خرمشهر، مسجدسلیمان، دزفول و ایذه نیز به اجرای نمایش پرداخت.

وی افزود: با اجرای نمایش "کلاغ بلا، توپ طلا"، بازی و سرگرمی، پخش انیمیشن و مسابقه، مهمان کودکان و نوجوانان در این مناطق بود.

آقاسی با بیان این که مهمترین هدف حضور تماشاخانه سیار در این مناطق، بهره مندی کودکان و نوجوانان از امکانات اجتماعی است تصریح کرد؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اینکه نهاد کودک محور است در تلاش است با اعزام تماشاخانه سیار، بخشی از مسئولیت اجتماعی را به جامعه کودک و نوجوانان مناطق کم برخوردار ادا کند.

وی ادامه داد: استقبال کودکان و نوجوانان و مردم از این حرکت فرهنگی در شهر‌های مختلف استان بسیار پر شور بود ولحظات شاد و مفرحی را برای آن‌ها رقم زد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به دومین سفر تماشاخانه سیار درخوزستان به منظور خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران اربعین حسینی گفت: در این سفر نیز تماشاخانه با مستقر شدن در مسیر‌های پیاده‌روی اربعین در ۲ مرز شلمچه و چذابه، خدمات متنوع فرهنگی همچون برپایی ایستگاه نقاشی، دل نوشته، آماده‌سازی سربند با مضامین عاشورایی و قصه گویی با محوریت عاشورا را به زائران حسینی ارایه کردند.

وی افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون تنها یک صحنه برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیست بلکه می‌تواند سفیر شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان باشد و رسالت فرهنگی خود در مناطق کم‌برخوردار انجام دهد که این مهم با مشاهده استقبال مخاطبان ادامه دار خواهد بود.

آقاسی ادامه داد: اولین سفر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به خوزستان به مناسب دهه با برکت کرامت، در قالب کاروان فرهنگی هنری "مسیر هشتم" دوم خردادماه ۱۴۰۲ انجام شد که با اجرای نمایش، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی، مَنقَبَت‌خوانی و پخش سرود و انیمیشن به مدت سه روز مهمان شهر‌های اهواز، خرمشهر و بهبهان بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها