مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده تخلف احتکار شرکت ایران خودرو خراسان در مرحله پایانی رسیدگی است و همچنان بازرسی‌ها و اخذ گزارش واگذاری خودروها ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۵۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سید مرتضی مدنی در نشست خبری افزود: در مرحله نخست ورود به این پرونده بیش از هفت هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: یک شرکت خودروساز دیگر نیز با ١۶ شاکی خصوصی به علت گران‌فروشی به بیش از ٣١۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت و ٣١ میلیارد ریال در حق شاکیان محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: شرکت خودروسازی دیگری نیز با پنج شاکی بیش از ١٠ میلیارد ریال در حق شاکیان و بیش از ١٠۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده است.

تشکیل ۵۴۰ پرونده تخلف ویژه رمضان و نوروز

وی در ادامه گفت: گشت‌های تعزیرات در طرح نظارت بر بازار ایام رمضان و نوروز از ١٢ اسفند فعال است و در اطراف حرم مطهر رضوی نیز چهار پایگاه با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و قاضی تعزیرات حکومتی مستقر شده است.

مدنی اضافه کرد: نظارت بر بازار کالاهای اساسی، مراکز اسکان، حوزه درمان و دارو در اولویت طرح نوروزی تعزیرات حکومتی خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: از ١٢ اسفندماه تاکنون ٩۶۶ مورد بازرسی در قالب این طرح انجام شده و ۵١۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گفته وی، در این چهارچوب ١٣ واحد صنفی نیز مهر و موم و برای ١۶ واحد صنفی نیز بنر نصب شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ١۵ هزار و ١٧٨ مورد گشت مشترک بازرسی انجام و بیش از پنج هزار پرونده  در حوزه های مختلف تشکیل شده که این پرونده ها به بیش از هزار میلیارد ریال جریمه محکوم و بیش از ۴٠٠ واحد صنفی در این زمینه مهر و موم شده است.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۵۵ هزار پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی خراسان رضوی شده که بیش از ۵۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به بیش از ١٨ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

به گفته وی، ٣٩ هزار پرونده از این تعداد مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۶ هزار پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان و ٩ هزار پرونده نیز مربوط به قاچاق کالا و ارز است.

۲۰ واحد پزشکی به خاطر زیرمیزی و گرانفروشی مهرو موم شدند

مدنی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در حوزه بهداشت و درمان و دارو، ٢٠ واحد به دلیل تخلفات مختلف از جمله اخذ زیرمیزی و گران‌فروشی مهر و موم شده است.

وی افزود: در این راستا پزشک متخصص گوش، حلق و بینی به دلیل تخلفات صنفی به ۴۵ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال محکوم و پزشک دیگری به دلیل خروج ٢۵٠ هزار دلار از کشور علاوه بر ضبط ارزهای قاچاق به ١٧٠ میلیارد ریال محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: تمرکز نظارت و بازرسی از سطح عرضه به سمت تولید و توزیع تغییر یافت تا از بروز تخلفات در همه مراحل پیشگیری شود.

وی در خصوص پرونده سوخت قاچاق نیز گفت: شرکتی نیز در سبزوار به دلیل تخلف سوخت قاچاق به ۴١٨ میلیارد ریال محکوم شد.

وی اضافه کرد: کارخانه تولید آرد نیز با تخلف توزیع خارج از شبکه ٩۶٣ تن گندم به هزار و ۴۴٠ میلیارد ریال جریمه محکوم و گندم ها نیز در شبکه رسمی توزیع شد.

مدنی گفت: تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در دفاع از حقوق مردم با هیچ نهادی مماشات ندارد و در حوزه طرقبه و شاندیز که برخی مسوولان ملاحظاتی دارند، از مرکز رییس شعبه سیار اعزام می شود و چنانچه مردم در حوزه ای گلایه مند باشند، تعزیرات ورود پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها