خبرهای داغ:

سی و سومین سالگرد پاسدار شهید کهنه پوش بیر از شهرستان صیدون

شهید بیر در سال ١٣٦٥ در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه با بمباران نا جوانمردانه بعثیون مزدور مجروح شیمیایی شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۵۷
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک؛ شهید کهنه پوش بیر (بهمنی) فرزند الله کرم در سال ۱۳۳۷ شمسی در خانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود که مراحل رشد خود را در دامان پدر و مادری سخت کوش و مهربان سپری نمود و در دوران جوانی دوشادوش خانواده اش به کار کشاورزی مشغول بود.

بسیار قانع و ساده پوش و بی ریا بود و در عرصه های مختلف با غیرت و پرتلاش فعالیت میکرد ، از کودکی و نوجوانی نماز و روزه را به جای می آورد و از کمک به مستمندان دریغ نمی نمود.

با آغاز جنگ نابرابر که بخشی از سرزمین ایران اسلامی اشغال شده بود طوفان خشم در درونش می جوشید و سرانجام با دلی لبریز از عشق مولایش ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت در راه حق برای اعزام به جبهه ملحق گردید و در سن ۲۷ سالگی و در سال ١٣٦٤ به عنوان یک بسیجی برای دفاع از کیان و حریم انقلاب اسلامی به جبهه حق علیه باطل شتافت و در سال ١٣٦٥ در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه با بمباران نا جوانمردانه بعثیون مزدور مجروح شیمیایی شد و به بیمارستان بقیه الله استان تهران اعزام گردید و حدود یک ماه در آنجا بستری بود و در اثر حادثه شیمیایی آخرین سالهای عمر خود را با زجر و درد جانکاه سپری نمود.

سرانجام این دلاور بسیجی پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از مواد شیمیایی در اسفند ماه سال ۱۳۶۹ شربت شهادت نوشید و به آرزوی دیرینه اش لقاء معبود نائل آمد و پیکر مطهر این شهید بزرگوار در روستای دره بیناب بخش صیدون از توابع شهرستان باغملک به خاک سپرده شد.

از این شهید گرانقدر یک فرزند پسر و سه فرزند دختر به یادگار مانده است که با استعانت از درگاه حق تحصیلات دانشگاهی خو را به اتمام رسانده و در گوشه ای با سعی و کوشش مشغول خدمت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها