رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد، اسناد تفکیکی ۸۰۰ قطعه از اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان امسال اخذ شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۰۲۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد ریگی افزود: تاکنون ساخت یک‌هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان آغاز شده که با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد با قوت در حال تکمیل شدن است.

وی توجه به اقلیم و فرهنگ بومی را در ساخت واحدهای مسکونی مهم دانست و افزود: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستورکار این اداره قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان با بیان اینکه اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام به شهروندان را به دنبال دارد، ادامه داد: اسناد این اراضی در قالب قطعات ۲۵۰ تا ۴۰۰ متری به صورت تفکیکی اخذ شده تا شاهد اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان مرزی باشیم.

ریگی گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوری که اراضی مورد نیاز برای اجرای چهار ساله این طرح مهم ملی در این شهرستان تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنان امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن برای واجدین شرایط در سراوان از طریق سامانه saman.mrud.ir فراهم است.

ارسال نظرات