خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

اجرای طرح ۶۰-۳۰ ویژه ایام نوروز در محورهای ورودی استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ۶۰-۳۰ ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان در ورودی‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۳۱۴
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد آهکی در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: اولویت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان سفر ایمن مسافران و کاربران جاده‌ای از ابتدای شروع سفر تا رسیدن به مقصد و به حداقل رساندن تصادفات جاده ای است که در همین راستا تمهیدات و اقدامات لازم برای ارتقاء ایمنی محورهای همدان انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی یکی دیگر از اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده‌ای ترغیب رانندگان به استراحت کوتاه و عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی است که مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پارکینگ‌های جاده‌ای، راهدارخانه‌ها و مساجد بین راهی مکان‌های مناسبی برای استراحت کوتاه مسافران هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: طبق آمارهای پلیس راه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد و در همین راستا کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اجرای طرح ۶۰-۳۰ (پویش سلامت) در ۱۴ مقطع مشخص شده با همکاری راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر این طرح را در ایام نوروز اجرا خواهد کرد.

ویبیان کرد: ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در ۳۰ کیلومتری ورودی استان همدان مستقر می‌شوند و با انجام تست‌های سلامت مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات