شهردار گناباد گفت: ۴۰ نماد نوروزی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تهیه و در آستانه سال نو در نقاط مختلف این شهر نصب شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۱۵
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، مهران حسین‌زاده در خصوص آماده‌سازی شهر گناباد برای میزبانی از مسافران نوروزی اظهار کرد: این شهر به دلیل آن که دروازه ورودی استان‌های جنوبی به خراسان رضوی و دارای آثار تاریخی متعدد و به خصوص قنات قصبه به عنوان نخستین اثر ثبت جهانی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی است از ظرفیت‌های زیادی برای جذب مسافر و گردشگر برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس آماده‌سازی شهر گناباد برای استقبال بهار و مسافران نوروزی از نیمه بهمن ماه آغاز شده است و تاکنون علاوه بر نماد‌های نوروزی افزون بر ۱۰ هزار متر ریسه رنگی در سطح این شهر نصب و ۲۰ کیلومتر از جداول معابر عمومی رنگ‌آمیزی شد.

حسین‌زاده ادامه داد: در راستای تردد بهتر شهروندان و مسافران، بهسازی و روکش آسفالت معابر و ورودی‌های این شهر با هزار و ۵۰۰ تن آسفالت انجام و معابر بیش از ۶۰ کوچه شهر با ۷۵ تن آسفالت لکه‌گیری شده است.

کاشت ۱۲۴ هزار گل در شهر گناباد

شهردار گناباد اعلام کرد: واحد فضای سبز شهرداری گناباد ۱۰۰ هزار بوته گل تولید و ۲۴ هزار بوته برای کاشت در معابر عمومی و پارک‌ها و فضای سبز در آستانه تعطیلات نوروزی تهیه کرده است.

حسین‌زاده عنوان کرد: بیش از ۲ هزار اصله نهال از گونه‌های"توت کاکوزا، نارون پینیومری، اقاقیا پیوندی، زبان گنجشک" و درختان مثمر در سطح شهر کاشته شده است.

وی ادامه داد: در راستای نظم دهی به فضای سطح شهر گناباد در آستانه تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۵ مورد صدور اخطاریه جمع‌آوری نخاله از سطح شهر و سد معبر، ساماندهی وانت بار‌ها به صورت روزانه انجام و ۱۸۲ مورد اخطاریه به مالکان زمین‌های ر‌ها شده و تابلو‌های غیر مجاز تبلیغاتی صادر شد.

شهردار گناباد گفت: نصب ۲۵۰ عدد تابلو ترافیکی، ۵۰ هزار متر خط کشی معابر، رنگ‌آمیزی سرعت گیر‌ها و خطوط عابر پیاده، نصب ۳۰۰ عدد میل باتوم و ۵۰ عدد بشکه ترافیکی از اقدامات سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری گناباد بوده است.

گناباد پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که از این مقدار، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و ۴۵ هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهر‌های "کاخک، بیدخت و روشناوند" و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها