استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم

استاندار اردبیل گفت: ما با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم و بر این باوریم با جذب سرمایه گذار جدید می توان به احداث پتروشیمی اردبیل با تامین زیرساخت های اولیه کمک کرد.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۴۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: امسال مشکلات زیادی را در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی شاهد بودیم و دولت تلاش کرد تا برای کنترل تورم جلوی رشد نقدینگی را گرفته و به نوعی تسهیلات‌دهی بانک‌ها با موانعی روبه‌رو شد.

وی خاطرنشان کرد: این امر تاثیر مستقیم در بخش تولید و سرمایه گذاری فعالان بخش خصوصی داشت و در کنار آن تشدید تحریم ها مانع از ورود ماشین آلات جدید، خرید مواد اولیه و نقل و انتقال منابع مالی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی شد.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: با وجود همه این مشکلات در استان اردبیل تلاش شد تا هیچ واحد تولیدی به تعطیلی کشیده نشود و حتی احیای واحدهای راکد و تعطیل شده سال های گذشته را نیز با رویکرد افزایش ظرفیت اشتغال و تولید شاهد بودیم.

عاملی بیان کرد: تمام واحدهای مهم تولیدی استان اردبیل از رکود خارج شده و با وجود همه مشکلات و مصائب اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری رقم خورد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های دولتی، قضایی در کنار بخش خصوصی و تولید بودند و دیدگاه های حمایتی خود را از فعالان این حوزه به منصه ظهور رساندند.

استاندار اردبیل به فعال بودن 6 کمیته و شورای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: کمیته حمایت قضائی، شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی، کمیته حمایت از سرمایه گذاری در سازمان بازرسی، مرکز خدمات سرمایه گذاری، ستاد تسهیل و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با برگزاری جلسات منظم در سال جاری تلاش کردند تا موانع کسب و کار و سرمایه گذاری را رفع کنند.

عاملی اظهار کرد: در سال‌های اخیر چنین فضای همدلی را در حمایت از تولید و اشتغال کمتر دیده بودیم و نتیجه آن قطعا به نفع تولید و کارآفرینی خواهد بود.

وی با قدردانی از اتاق بازرگانی در برگزاری جلسات منظم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با رویکرد بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: حضور یک نماینده از این استان در هیئت رئیسه اتاق ایران فرصتی را فراهم کرده تا ما بتوانیم در رفع مشکلات بخش تولید و بهبود فضای کسب و کار با قوت قلب بیشتر عمل کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت بخش معدن در ایجاد تحول اقتصادی استان اردبیل گفت: فعال‌سازی واحدهای معدنی و فرآوری در این حوزه هم در شمال و هم جنوب استان اردبیل می تواند تحول آفرین و راهگشا در حل معضلات محرومیت منطقه باشد.

عاملی ادامه داد: هرچند در این بخش تسهیلات دهی کمرنگ است و نوسازی ماشین آلات حوزه معدن پرهزینه است، اما انتظار می‌رود در رفع موانع صدور مجوزهای قانونی برای بهره‌برداران بخش معدن، رفع معارض و تسهیل گری در این حوزه با تفویض اختیار به شورای معدن استان پیگیری های لازم انجام شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم و بر این باوریم با جذب سرمایه گذار جدید می توان به احداث پتروشیمی اردبیل با تأمین زیرساخت های اولیه کمک کرد.

ارسال نظرات