امام جمعه شهرستان تایباد گفت: غیبت عامل‌ از بین رفتن پاکی ماه مبارک رمضان است و جامعه ای که دچار غیبت و سخن چینی شود، فرو می پاشد.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۰۴
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده در آخرین شورای اداری شهرستان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: چند چیز پاکی ماه مبارک رمضان را در اجتماع و خانواده تخریب می‌کند، دروغ که ارزش انسان را ساقط می‌کند و همه اعمال وی را می‌سوزاند و غیبت که اگر جامعه به آن دچار شود فرومی‌پاشد.
وی افزود: اخلاق در جامعه به دو بخش بهشتی و جهنمی تقسیم‌بندی می‌شود و انسان هم مختار برای انتخاب است. البته لااکراه فی الدین به معنای انتخاب عقیده و نه مسئله اعمال است. ازاین‌رو مدیران باید کریمانه، خاضعانه و با صداقت خدمت کنند و این در واقع خواسته مردم است.

 ملکی بیان کرد: نگاه آلوده و شهوتی هم عامل دیگری برای ازبین‌رفتن پاکی ماه رمضان است، چشم و زبان پاک و در کنار آن قسم به‌دروغ جامعه را به سمت اخلاق شیطانی سوق می‌دهد. وظیفه ما است که با این عوامل مبارزه کنیم؛ زیرا اگر چنین کردیم، در پایان رمضان نورانیت دل را احساس خواهیم کرد.

 خطیب جمعه تایباد با اشاره به پایان سال در توصیه به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اعلام کرد: مدیران باید در خدمت به جامعه بادقت بیشتری عمل کنند. حضرت علی (ع) در آخرین لحظات عمر خود فرمودند؛ «توصیه می‌کنم به تقوای الهی و نظم امور» هر دو موضوع برای مدیریت جامعه و زمان بسیار مهم است.

 وی تأکید کرد: مدیر باید کریمانه، خاضعانه و با صداقت خدمت کند، چرا که این خصوصیات اخلاقی باعث می‌شود تا دل‌ها را جذب کند، خصوصاً در مقابل افراد کف جامعه باید با تواضع رفتار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها