فرهنگنامه شهدای دانشگاه علوم پزشکی باید تدوین و به عنوان سند افتخار دانشگاه به یادگار بماند.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۹۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «فرهاد غلامی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی در دفاع مقدس اظهار داشت: نقش برجسته دانشگاه علوم پزشکی و بهداری در دوران دفاع مقدس باید مستندسازی شود.

وی افزود: شمار ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران را چهار هزار و ۸۷۲ نفر اعلام کرد و افزود: خاطرات افراد شاخص در پشتیبانی و اعزام‌ها باید جمع آوری و مستندسازی شود.

این مسئول با بیان اینکه آموزه‌های دفاع مقدس آینده انقلاب را بیمه می‌کند، گفت: فرهنگنامه شهدای دانشگاه علوم پزشکی باید تدوین و به عنوان سند افتخار دانشگاه به یادگار بماند.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به اهمیت آموزش دو واحد درس معارف دفاع مقدس برای کارکنان دانشگاه، اضافه کرد: باید هدفگذاری ۸۰ درصدی در این خصوص باید داشته باشیم و درس دو واحد دفاع مقدس را در دانشگاه‌های مازندران ارائه کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به عنوان یک اقدام ارزشمند در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که بخشی از رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان اسلام را به نسل جوان منتقل می‌کند، اذعان داشت: نماد نقش علوم پزشکی پزشکی و دستگاه نظام سلامت در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران جانمایی شده است و نسبت به بروز رسانی، بازسازی و آماده نگه داشتن نماد دانشگاه در در این مرکز نیازمند همکاری این دانشگاه هستیم.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت در سال آینده خبر داد و تدوین مقالات مرتبط با مداخل دانشگاه علوم پزشکی در دانشنامه استانی دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان جهاد مقاومت دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه نظام سلامت را از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۳ برشمرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به برگزاری همایش سفیران مقاومت با حضور دانشجویان خارجی مقیم استان مازندران در سالروز شهادت شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر بارگذاری برنامه‌های دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی در سامانه جامع دفاع مقدس کشور اذعان داشت: حضور فعال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره‌های دفاع مقدس باید تقویت شود.

این مسئول گفت: امروز کار و خدمت به مردم مجاهدت است و نظام سلامت در دوران کرونا در خط مقدم جهاد و خدمت رسانی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها