خبرهای داغ:
شاهرود_مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان سمنان و استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۱۹
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ستار علیزاده به اتفاق معاون فرهنگی و اجتماعی و مسئول روابط عمومی اداره کل از روند اجرای طرح آرامش بهاری در برخی از بقاع متبرکه شرق استان بازدید کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با حضور در زائرسرای قمر بنی هاشم، وابسته به حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان در جریان روند اجرای طرح آرامش بهاری در این مکان، برنامه‌های فرهنگی و اسکان زائران قرار گرفت.
وی در این بازدید با تشکر از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان و هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان در خدمات رسانی به زائرین، عنوان داشت: باید تلاش کنیم ضمن فراهم کردن بستر کار و پیش بینی تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی مطلوب به زائرین، اطلاع رسانی مناسبی در زمینه بقاع مجری طرح و خدمات قابل ارائه در هر پایگاه به مردم ارائه شود.
علیزاده در ادامه ضمن بازدید از کیفیت اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده محمد (ع) بسطام با تاکید بر این که خدمت به امام زادگان فرصت بسیار مغتنمی است که شاید هیچگاه برای کسی پیش نیاید و باید قدر این افتخار خدمت گذاری به این آستان‌های مقدس را دانست، عنوان کرد: باید این فرصت را برای انجام خدمات ماندگار در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی در بقاع متبرکه غنیمت شمرد.
وی گفت: باید با تمامی‌توان در زمینه خدمت گذاری به امامزادگان واجب التعظیم تلاش کنیم تا خدماتی در خور شان به زائران و مراجعین این اماکن مقدس ارائه کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اجرای برنامه‌های مهم و اثرگذار در سطح بقاع متبرکه طی ایام نوروز، اظهار کرد: همانگونه که اطلاع رسانی شده، امسال به دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، ویژه برنامه آرامش بهاری با ویژه برنامه ضیافت الهی به صورت همزمان در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: برنامه سخنرانی در بقاع متبرکه با حضور کارشناسان دینی و مبلغین بومی و اعزامی درطول اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی مد نظر قرار گرفته‌است و در کنار جلسات سخنرانی و گفتمانی، جلسات قرآنی نیز برگزار می‌شود.
علیزاده با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه طی ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: نماز جماعت در بسیاری از بقاع متبرکه استان سمنان توسط مبلغین بومی و اعزامی از سازمان اوقاف کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در تعطیلات نوروز، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، اسکان موقت زائران، ادعیه و مناجات در طول طرح از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سطح استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال نو در بقاع و امامزادگان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مولودی خوانی و زیارت آل یاسین و با حضور مسؤولان محلی و خانواده‌های شهدا و بازاریان و در مرکز استان در حرم مطهر امام زاده یحیی (ع) باحضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار که مراسم از شبکه استانی سمنان به صورت زنده پخش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها