حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ گفت: ارتقاء ایران در منطقه نیاز به رشد اقتصادی دارد و اگر می‌خواهیم در گام دوم انقلاب موفق شویم باید اقتصاد خود را تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۷۶
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه نماز جمعه امروز گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در سال ۱۳۹۷ که در چهلمین سالگرد انقلاب صادر شد مسیر پیش روی انقلاب را ترسیم کردند و یکی از اهداف مهم و راهبردی گام دوم انقلاب تقویت کشور از طریق مقاوم‌سازی اقتصادی است که با عزم جوانان و با شعار "ما می‌توانیم"، اتفاق می‌افتد.

ارتقاء ایران در منطقه نیاز به رشد اقتصادی دارد

حجت‌الاسلام دربانی افزود: اقتصاد ما آسیب‌پذیر است، اگر می‌خواهیم در گام دوم انقلاب موفق شویم باید اقتصاد خود را تقویت کنیم.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ در شعارهای سال که رهبر انقلاب اعلام می‌کنند، کاملا بوی اقتصاد به مشام میرسد، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ رسما کلمه اقتصاد وارد شعار شد و رهبری از این طریق در حال هدایت جامعه هستند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به ضعف اقتصادی در کشور، تاکید کرد: ما در کشور به طور محسوس مشکل معیشت داریم، گرانی‌ها مردم را آزار میدهد و بر هیچ کس پوشیده نیست، ارتقاء ایران در منطقه نیاز به رشد اقتصادی دارد، ما نیروی متخصص جوان داریم که ممکن است در سالهای آینده نداشته باشیم، اشتغال نیروهای متخصص جوان ما نیاز به رشد اقتصادی دارد، با رونق اقتصاد و جهش تولید، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود، صادرات رونق می‌گیرد، درآمد ارزی ما سطح بالایی پیدا می‌کند، مشکل تورم حل می‌شود، فقر طبقات به حداقل می‌رسد، معضل نظام بانکی حل می‌شود، ارزش پول ملی ما بالا می‌رود، کسری بودجه درست می‌شود، استقلال اقتصادی ما ایجاد می‌شود و این یعنی عملی شدن شعار سال

حجت‌الاسلام دربانی ادامه داد: شعار سال مربوط به همان سال نیست و باید ادامه پیدا کند، خروجی تلاش‌های دولتمردان ما باید در سفره مردم مشاهده شود، این انتقاد ما به دولت پرتلاش و مردمی آقای رئیسی است، گرانی‌ها حق این مردم نیست، باید گیر کار را پیدا کنند، ما نیز حمایت می‌کنیم ولی انتقاد بجا هم انجام می‌دهیم، نمی‌توانیم ضعف معیشتی را کتمان کنیم ما منطقه فقیرنشین زیاد داریم از نزدیک با نگرانی‌های معیشتی مردم دست و پنجه نرم می‌کنیم.

امام جمعه چهارباغ با تاکید بر اینکه رهبری امسال، مردم را به شعار سال اضافه کردند، اظهار داشت: هر کجا انقلاب به مشکل مهمی برخورد کرد با دست مردم حل شد، در حوادث مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، هر کجا مردم وارد شدند، مشکل حل شد، حضور مردم مساوی با کاهش فشارهای خارجی و عدم حضور مردم با افزایش فشارهای خارجی همراه است.

وی یادآور شد: دشمن تاکید به عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای میکرد، زیرا می‌خواست از عدم حضور مردم به مملکت فشار بیاورد و آسیب بزند، ولی مردم با حضور خود این را خنثی کردند، حضرت آقا در فرمایشات نوروزی خود اشاره به حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن و انتخابات کردند، زیرا این مساله مهم است، در شعار امسال مردم رسما وارد شدند چرا که رهبری به این نتیجه رسیدند مردم باید وارد این عرصه بشوند تا این مشکل حل شود.

امام جمعه چهارباغ منظور رهبری از مردم، همه آحاد مردم را دانست و گفت: خواهش می‌کنم هیچ جناحی نگوید منظور ایشان ما هستیم، چپ و راست و بالا و پایین ندارد، اختلاف سیاسی عادی است اما نباید تبدیل به نفرت پراکنی شود، هر جناحی زیر پرچم انقلاب آحاد مردم است.

وی افزود: قوه مقننه باید ریل‌گذاری کند که جهش تولید به سمت مردم کج شود، قوه مجریه باید موانع را بردارد، رهبری مهمترین مساله کشور یعنی جهش تولید را به مردم سپردند و آقا هر جایی هر کاری را به مردم سپردند، مردم سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه چهارباغ یادآور شد: عزیزانی که در شهرستان ما هستند تولید کننده‌اند، اهل اقتصادند توجه کنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند جهش تولید دست شماست با این نگاه به محیط کار و تولید وارد شوید، هر کس به هر شکلی که به اقتصاد مملکت کمک می‌کند با شعار امسال وارد محل کار شود و مسئولین نیز حضور مردم در جهش تولید را تسهیل کنند.

حجت‌الاسلام دربانی در ادامه چند نکته دیگر پیرامون پیام نوروزی رهبری را بیان کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب، تلخ و شیرین‌ها را برشمردند، ما هم باید تلخ و شیرین‌های زندگی و اجتماع خود را بشماریم و ببینیم قبلا کجا بودیم و الان کجاییم و اگر مشکلی داریم حل کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب از تلاش مسئولین تشکر کردند، ایشان با این امر، این پیام را دادند که باید از مسئولی هم که به وظیفه‌اش عمل می‌کند تشکر کرد و نباید فرهنگ تشکر کردن را فراموش کنیم.

امام جمعه چهارباغ در ادامه اشاره رهبری به مساله غزه به عنوان تلخ‌ترین مساله سال گذشته را عنوان کرد و افزود: در ایام شادی نوروز، مردمی که زیر بمباران‌ها، در هر لحظه در خطر مرگ، در حال قحطی، پای دین و هدف خود ایستاده‌اند را فراموش نکنیم، تصاویری که از غزه منتشر می‌شود بسیار جانگداز است، کودکان غزه بر اثر قحطی می‌میرند‌، فراموش‌شان نکنیم‌.

حجت‌الاسلام دربانی تصریح کرد: امروز روز جهانی آب است، توصیه می‌کنم با توجه به بارش‌های کم امسال همه عزیزان در مصرف آب صرفه‌جویی و مسئولین از استفاده غیرمجاز برخی از آب جلوگیری کنند.

امام جمعه چهارباغ در پایان ایام عید نوروز و ۷ فروردین سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و تکریم خیرین را پیشاپیش تبریک گفت‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها