بحیرائی:

مردم پای کار قرآن بیایند

همدان-نماینده شورای قرآنی و مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند با بیان اینکه مردم پای کار قرآن بیایند، گفت: رسالت ما به عنوان مسلمان برای ترویج فرهنگ قرآنی بی‌انتها است و باید تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۱۰
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

پیام بحیرائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» آماده اجرای برنامه‌های قرآنی در روز ایام ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان نهاوند امسال با قوت بیشتری از سال‌های قبل انجام می‌شود و امسال هم همانند سال‌های قبل در اولین روز از ماه مبارک رمضان سراسر کشور قاریان و حافظان قرآن کریم با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که از شهرستان نهاوند نیز یک نفر از حافظان قرآن را به عنوان نماینده این دیدار معرفی کرده‌ایم و به این دیدار با شکوه رفتند.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند گفت: انجام برنامه‌های جزءخوانی و قرآنی با تلاش قاریان و مبلغین قرآنی و علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در شهرستان نهاوند در اماکن متبرکه مذهبی و مساجد و هیئت‌ها و جلسات قرآنی و تمام تشکل‌ها شور و حال خاصی به فضای قرآنی شهرستان خواهد داد که انجام می‌شود، مردم و مسئولین شهرستان با قوت بیشتری امسال پای کار خواهند آمد و رسالت ما این است که برای ترویج فرهنگ قرآنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مردم پای کار قرآن بیایند، تصریح کرد: رسالت ما به عنوان مسلمان برای ترویج فرهنگ قرآنی بی‌انتها است و باید تلاش کنیم.

بحیرائی افزود: جزء‌خوانی‌های ماه مبارک رمضان با حضورپرشور مردم برگزار می‌شود و همه باید پای کار قرآن باشیم، اگر حضور کمرنگ است به خاطر این است که قرآن را نشناخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شبهه‌ای در ذهن مخاطبان به وجود آورده‌اند که اگر معنی قرآن را بدانید کافی است‌، گفت: وقتی با قرآن انس نداریم چگونه می‌توانیم معنی آیات قرآن را متوجه شویم؛ شرط تدبر و تفکر مقدمه است، تلاوت قرآن کریم مقدمه است بنابراین برای تدبر و تفکر اول باید مقدمه را انجام دهیم.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند بیان کرد: تمام تلاش دشمن این است که جمع‌ها صورت نگیرد و نگذارد «یدالله مع الجماعه» صورت بگیرد، چراکه اجر و ثواب کارهای جمعی از انفرادی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی مسطورا (آیه‌های زندگی) در سراسر کشور گفت: در این طرح ۵۰ فراز از قرآن کریم توسط کارشناسان قرآنی کشور و مبلغین مشخص شده و عزیزان دست اندرکار این آیات را تبیین خواهند کرد؛ این طرح در شهرستان نهاوند نیزبا برنامه‌ریزی و دیدار با مبلغین و گروه‌های مختلف برای تبیین در حال اجرا است.

بحیرائی اظهار کرد: در مصلی شهرستان نیز برنامه جزءخوانی بعد از نماز ظهر و عصر و جمعه‌ها بعد از نماز جمعه، در آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) ساعت ۱۷ بعدازظهر هر روز و در امامزاده مهدی(ع) ساعت ۱۶ بعدازظهر برگزار می‌شود که در هر برنامه روزانه دو قاری قرآن کریم به تلاوت آیات خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: نصب بنر با موضوع آیات رفتارهای روزمره در جامعه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برنامه‌های قرآنی دیگر با توجه به اینکه در ماه بهار قرآن هستیم از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

نماینده شورای قرآنی شهرستان نهاوند گفت: همچنین چند تن از قاریان شهرستانی در ایام ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای استان همدان به صورت زنده اذان خواهند گفت و برگزاری دورهمی قاریان قرآنی و منسجم‌سازی آنها و... نیز از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار