رخداد ملی دختران ماه با مشارکت آستان قدس رضوی و کمیته امداد حضرت امام در سیستان و بلوچستان اجرا گردید.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۶۵
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، داد خدا خدایار مدیر کانون های خدمت رضوی استان گفت : در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات صورت گرفته برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظايف مهم کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی ترویج فرهنگ عفاف، حجاب واجرای طرح هایی همچون مثل خورشید، دختی‌ژن، حسنه ماندگار، دختران ماه ودیگر طرحها در حوزه خانواده می باشدافزود: در همین راستا رخداد ملی دختران ماه ویژه ۲۰ هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) درسطح کشور برنامه ریزی شده که توسط امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با همیاری کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) سراسر کشور در حال اجرا است.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان سیستان وبلوچستان افزود: با اجرای این رویداد ملی در سطح استان سیستان وبلوچستان منازل ۴۳۳۰ نفر از دختران ۹ ساله‌ی مکلف‌ شده‌ی شیعه و سنی استان رنگ و بوی رضوی گرفته است.

خدایار گفت: در این طرح، دسته‌ای از بانوان و پشتیبانان معنوی بهمراه پرچم متبرک آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام به درب منازل دختران موصوف در سطح ۲۶ شهرستانِ استان سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و با اجرای آئینی خاص، حال و هوای امام‌رضایی ایجاد و بسته‌ی هدایای آستان‌قدس رضوی را اهدا می‌کنند و به آنان توفیق تشرف به بارگاه الهی را شادباش می‌گویند.

این مقام مسئول افزود: بسته‌های اهدایی جشن تکلیف دختران ماه شامل یک قواره چادر نماز، دو عدد جانماز بزرگ و کوچک، مهر و تسبیح، یک جلد کتاب و دو کیف بزرگ و کوچک می باشد .

مدیر کانون های خدمت رضوی سیستان وبلوچستان درپایان گفت: از آنجاییکه این طرح با جشن تشرف پایان خواهد پذیرفت لذا با اشاره کرد که یکی از لحظه‌های خاطره انگیز برای دختران می‌باشد، که با این اقدام زیبا نام امام مهربانی علی ابن موسی الرضا علیه السلام به برای همیشه در ذهنشان ثبت و بی شک این فضا سازی معنوی و برنامه‌ریزی اصولی درهویت سازی مادران آینده این سرزمین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

ارسال نظرات