امسال، تقارن ایام نوروز و رمضان و گستراندن سفره افطار در حرم از جاذبه‌های متفاوت رمضان و گردشگری برای زائران در بهار ۱۴۰۳ قرار گرفت که نوروزی خاطره انگیز و رویایی را در دفتر خاطرات مسافران‌ ثبت شد و در میان این همه جلوه ویژه یک دورهمی معنوی خانوادگی را در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) تجربه کردند.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۰۶
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

شکوه بزرگترین سفره اکرام رضوی در شب میلاد کریم اهل بیت(ع)/از اشک شوق زیارت تا جشن پیوند زوج‌های جوان که مهمان حرم مطهر ثامن الحجج(ع) بودند

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مراسم افطاری طرح ضیافت اکرام رضوی در شب نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی و رواق دارالمرحمه، صحن امام حسن مجتبی، پیاده راه آیت الله طبسی، باب الهادی و باب الکاظم برگزار شد.

امام حسن بی تردید، اسوه حسنه و الگوی بی همتای خیراندیشی و مدارا با تهیدستان بود، رسم نیکویی که جاودان شد و چون چشمه جوشید و امروز، درگذر از ۱۴قرن، انگیزه سفره های افطار است. 

ضیافت الهی برپاست، حرم رضوی همه روزه بین نماز مغرب و عشاء با بسته‌های افطاری ساده میزبان نمازگزاران بوده است اما در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) زائران به تبرک نام او و بهانه جشن تولد او ، میهمان این خوان صفا و کرم شدند.

با خوش آمدگویی خادمان به زائران ضیافت افطار حال و هوای صمیمانه ای دارد و انگار آشنای دیرینه هم باشند، عید را به هم تبریک می گویند. 

یکی از بانوان زائر، اشکهایش را پاک می کند و روزه اش را با چای و خرما افطار می‌کند از رشت آمده، باورش نمی شود پای سفره امام هشتم نشسته است، می گوید:«اشک شوق است که از چشمانم می آید.» 

خانم محمدی، نوزادی در آغوش دارد و دعوتش را به ضیافت شب میلاد را از قدم مبارکگستراندن سفره افطار در حرم از جاذبه‌های متفاوت رمضان برای زائران بهار ۱۴۰۳ شد و نوروزی خاطره انگیز و رویایی را در دفتر خاطراتشان ثبت کردند فرزندش می داند و دعا می کند زیر سایه امام رضا فرزندش اهل صالح بزرگ شود. 

امشب در میان مهمانان عروس و داماد خوشبختی هم حضور داشت که آقای داماد این دعوت را بهترین اتفاق در اولین روز پیوندشان می داند و می گوید: «از امام رضا ممنونم، تشکر ویژه، انشاالله قسمت همه بشه.»

گستراندن سفره افطار در حرم از جاذبه‌های متفاوت رمضان برای زائران بهار ۱۴۰۳ شد و نوروزی خاطره انگیز و رویایی را در دفتر خاطراتشان ثبت کردند.

حال و هوای خادمان هنگام آماده سازی سفره های افطار در رواق های امام خمینی (ره) و دارالمرحمه هنگام پذیرایی از میهمانان دیدنی بود، آنها ۱۰ هزار پرس غذای گرم در رواق‌های امام خمینی(ره) و دارالمرحمه توزیع کردند، همچنین ۲ هزار پرس غذای گرم در صحن امام حسن مجتبی(ع)، یک هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم در رواق حضرت زهرا(س) و‌ رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر و ۵ هزار غذا نیز در مهمانسراهای حضرت توزیع شد.

خدام، فراشان و خادمیاران حرم مطهر امام رضا (ع) بر ارادتشان به زائران آقا در این شبهای مبارک افزودند و برای دوستداران اهل بیت(ع) سنگ تمام گذاشتند. 

امسال، تقارن ایام نوروز و رمضان، روزهای زیارتی متفاوت را برای مسافران نوروزی و همسایگان امام رئوف رقم زد و با پهن کردن سفره و صرف افطار، زیبایی یک دورهمی معنوی به خانواده ها هدیه داده شد.

زیارتتان قبول زائران نوروزی، نشستن بر سفره برکت و کرامت رضوی در این شبها گوارای وجودتان باد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها