مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

  طرح آرامش بهاری با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه در حال اجراست

 

طرح آرامش بهاری با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه در حال اجراست
حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه برگزار می شود، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح، ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۳۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

قزوین_به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی "آرامش بهاری" نوروز ۱۴۰۳ که در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد، از برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در امامزادگان خبر داد و اظهار کرد: مراسم معنوی آیین تحویل سال نو و سفره های هفت سین در این امامزاده ها گسترده می شود.

وی همچنین از برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی بعنوان یکی از برنامه های طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: هدف از طرح یاد شده، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را ترویج سبک زندگی اسلامی اعلام کرد و افزود: طرح مذکور در قالب ۱۲ موضوع چون عفاف و حجاب، نماز ، ازدیاد جمعیت، تربیت فرزندان و غیره اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری صرفا به مناسبت عید نوروز نیست بلکه بستری برای ارتقا سطح معارف و معرفتی مردم است.

حجت‌الاسلام مجیدی بابیان اینکه بقاع متبرکه استان در تسهیل امور مسافران نوروزی بسیار نقش آفرین هستند، ابراز کرد: تبلیغات هدفمند عاملی مهم و اساسی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری است، برای ساعت به ساعت طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده و قصد نداریم برنامه‌های تکراری اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام مجیدی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با هدف قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه اجرا می‌شود، این طرح امسال از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ آماده و از اسفند، برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز شد و تا ۱۳ فروردین سال جاری ادامه دارد.

وی بابیان اینکه در ۵۵ امامزاده و بقعه استان طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌ها، نظارت و سرکشی در این طرح ملی امری مهم است و می‌طلبد نظارت بر اجرای برنامه‌های منسجم در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مجیدی نشست آموزشی ویژه خادمان بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری را از دیگر اقدامات مهم خواند و اضافه کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، اسکان موقت زائران، برنامه ادعیه و مناجات، اقامه نماز ظهر و عصر، مغرب و عشاء، مراسم تحویل سال، دفتر مشاوره جهت پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان، عنوان کرد: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، اهدا چادرهای بهداشتی و بسته‌بندی شده ویژه بانوان در زیارت از امامزادگان، برگزاری مراسم ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار