خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام کولیوند:

یكی از ظرفیت‌های ماه مبارك رمضان، تعلیم و پرورش انسان‌های بلند همّت است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: یكی از ظرفیت‌های مهم ماه مبارك رمضان، تعلیم و پرورش انسان‌های بلند همّت است، انسان‌هایی كه اگر چیزی از خداوند بخواهند، برای همه می‌خواهند.
کد خبر: ۹۵۸۷۸۵۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک ولادت سراسر نور کریم اهل بیت، امام حسن(ع) با توجه به مضامین ادعیه و معارف مربوط به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیشوای دوم جهان تشیع امام حسن مجتبی (ع) از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، صبوری، بخشندگی و مهربانی زبانزد خاص و عام بود و مقامی برگزیده و ممتاز داشت.

وی گفت: امام حسن مجتبی (ع) به کریم اهل بیت معروف بودند و در عصر خود از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان خود نیز زبانزد بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: وقتی به مضامین ادعیه و معارف مربوط به ماه مبارك دقت می‌كنیم، می‌بینیم كه یكی از ظرفیت‌های مهم ماه مبارك رمضان، تعلیم و پرورش انسان‌های بلند همّت است، انسان‌هایی كه اگر چیزی از خداوند بخواهند، برای همه می‌خواهند.

وی تصریح کرد: انسان اسلامی، انسانی است که دور دست‌ها را نیز در تیررس نگاه خود دارد؛ انسان اسلامی، فقط خود را نمی‌بیند، بلكه خیر و خوبی را برای همه حتّی غیر مسلمان می‌خواهد.

کولیوند افزود: همت همانند ریسمان است و هدف همچون دلو، هدف بزرگ‌تر، همت والاتر و بلندتر مى‌طلبد، همانطور كه دلو بزرگ‌تر ریسمان محكم‌تر مى‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه اراده و همّت افراد فرق می‌كند، گفت: یكی همّت و اراده‌اش در بهشت در حدّ همان خوراكی‌ها و پوشاكی‌ها و حور و قصور است، یكی هم همنشینی با اهل بیت(ع) را می‌خواهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است، خاطرنشان کرد: در این روایت تاكید شده كه وقتی روزه می‌گیرید آنقدر بلند همت باشید تا بهره شما از روزه‌داری چیزی فراتر از گرسنگی و تشنگی كشیدن باشد و با روزه‌داری بر اعضا و جوارح خود چنان تسلط پیدا كنید كه دیگر گناه نكنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات