خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

راه‌حل نخست در تحقق شعار امسال، تولید ثروت توسط مردم است

همدان-امام جمعه همدان گفت: راه حل نخست در تحقق شعار امسال، تولید ثروت توسط مردم است و تامین نیازهای آنان باید از طریق کارآفرینی انجام شود.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۲۱
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: نظام آموزشی کشور باید در محور کارآفرینی باشد نه اینکه دانش آموختگان پس از فارغ التحصیلی توقع استخدام دولتی و دریافت حقوق باشد.

وی افزود: اینکه نظام آموزشی کشور در مسیری است که فرد دانش آموخته انتظار دارد حقوق بگیر دولت باشد، درست نیست و باید این رویکرد اصلاح شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: راه حل نخست در تحقق شعار امسال، تولید ثروت توسط مردم است و تامین نیازهای آنان باید از طریق کارآفرینی انجام شود.

وی ادامه داد: اسلام به کارآفرینی و تولید حداکثری توصیه داشته و مردم باید از دسترنج خود تامین کننده نیازها باشند.

شعبانی موثقی با تاکید بر نقش مهم دولت در رونق کارآفرینی گفت: دولت باید بسترهای لازم را برای کارآفرینی مردم فراهم سازد و اشتغال آسان تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه مصارف بی‌رویه و غیر اصولی در هر بخشی مشکل ساز است، گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

اما جمعه همدان با اشاره به شیوه‌های عزاداری در شب‌های قدر، خاطرنشان کرد: مجلس عزاداری باید معرفت‌افزایی و علم باشد و افرادی که هیات‌دار هستند، در کنار عزاداری و دعاها، باید احکام شریعت و معارف الهی نیز مطرح شود.

وی خواستار بهره‌مندی از تجارب روحانیان در مراسم‌های عزاداری شد و افزود: مجالس عزاداری باید غنی‌سازی شود و جهاد تبیین در آن مورد توجه قرار بگیرد.

شعبنی موثقی همچنین خواستار مراقبت از حفظ حرمت شهادت امیرالمومنین (ع) در روز طبیعت شد و افزود: مردم باید حرمت شب‌های قدر را نگاه دارند.

وی همچنین خواستار رعایت احکام و قوانین الهی شد و از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات