مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از آغاز معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۴۳۳
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان ، پیام جلالی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی را انجام داده و توانایی جسمی آنان توسط پزشکان تایید شود، سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی افزود: معاینات پزشکی قبل از اعزام حجاج برای هزار و ۲۰۰ زائر حج تمتع در محل جمعیت هلال احمر کردستان واقع در خیابان اکباتان آغاز شده و روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور پزشکان مجرب و با سابقه در سنندج و شهرستان‌ها انجام می‌شود و در ادامه معاینات، واکسیناسیون حجاج هم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در صورت احراز تایید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت می‌شود تا زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی، حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

جلالی یادآور شد: زائران در مراسم حج باید برنامه‌های سفر را جدی و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته عمل کنند، ضمن اینکه باید در جلسات آموزشی کاروان شرکت کرده و معاینات پزشکی قبل از سفر را با دقت انجام دهند.

وی افزود: حجاج همچنین باید پرونده سلامت تشکیل داده و از پزشک کاروان درخواست کنند که تمامی بیماری‌ها را به صورت کامل در پرونده پزشکی درج کنند، چراکه این اقدام برای دسترسی سریع پزشکان به پرونده الکترونیکی ضرورت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات