حافظ کل قرآن کریم

قرآن تنها نسخه سعادت و نجات بخش انسان هاست

قرآن تنها نسخه سعادت و نجات بخش انسان هاست
گل محمدی بیان کرد ؛بهار قرآن و بهترین فرصت برای جلای وجود انسان است
کد خبر: ۹۵۸۸۶۱۹
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان قزوین بهرامعلی گل محمدی؛ حافظ کل قرآن کریم، در حاشیه برنامه محفل انس با قرآن کریم سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا ، به ویژگی های خاص ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : ماه مبارک رمضان؛ بهار قرآن و بهترین فرصت برای جلای وجود انسان به وسیله چشمه جوشان و زلال وحی الهی است. قرآن کریم، وسیله زنده کردن روح و روان انسان هاست و تنها مسیر رسیدن به سعادت و خوشبختی است؛ چرا که این قرآن به وسیله ائمه اطهار تبیین و تأویل شده است.

وی در ادامه افزود : توجه و انس بیشتر با قرآن کریم انسان را از گمراهی، لغزش ها محافظت می کند و بهترین وسیله ارتباط با خالق یکتاست. ضرورت نیاز به ارتباط و انس با قرآن و تدبر در آیات روح بخش آن به ویژه در عصر حاضر واقعیتی انکارناپذیر است؛ چرا که انس با قرآن بارقه امید به زندگی و طی طریق سعادت را در دل های مضطرب، نگران و مأیوس زنده می کند. 

گل محمدی، قرآن را تنها نسخه سعادت و نجات بخش انسان ها دانست و اظهار داشت : قرآن کریم، کتاب هدایت، تذکر، موعظه، برهان، شفا، حکمت و علم است.قرآن کریم جلوه خداوند است که بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شده است. قرآن کتابی است که در جامعیت از ساده ترین تا مهم ترین مسائل را برای ساده ترین و دانشمندترین افراد مطرح کرده و انسان را به تواضع و خشوع دعوت می کند. قرآن در حقیقت تنها نسخه سعادت و نجات بخش انسان هاست و با آیات الهی خود، درس خداشناسی را در دو کلاس متفاوت برای ساده ترین و دانشمندترین افراد مطرح کرده است. 

حافظ کل قرآن کریم، در پایان سخنان خود، به موضع حفظ قرآن کریم وتشکیل محافل قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان،حافظان و فعالان قرآنی این بود که هر مسلمان باید روزانه در حد مقدور تعدادی از آیات الهی را تلاوت کند و موضوع حفظ قرآن و تشکیل جلسات و محافل قرآنی در مساجد وجود داشته باشد و فعالین و جامعه قرآنی کشور باید جوری عمل کنند که قرآن در تمامی شئون و مناسبت های اجتماعی جریان ساز باشد.    

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار