خبرهای داغ:

ایجاد ظرفیت روزانه جابجایی بیش از ۷ هزار مسافر در راه آهن جنوب

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: در پیک نوروزی ظرفیت روزانه جابجایی ۷ هزار و ۸۴ نفر مسافر درون استانی و برون استانی به وسیله قطار‌های این اداره کل ایجاد شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۱۹
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمدعلی مرادی به ایجاد ظرفیت روزانه جابجایی ۷ هزار و ۸۴ نفر مسافر درون استانی و برون استانی به وسیله قطار‌های اداره کل راه آهن جنوب در پیک نوروزی اشاره کرد و گفت: ظرفیت ایجادی روزانه قطار‌های حومه‌ای در این مدت ۳ هزار و ۲۶۴ نفر و قطار‌های سراسری ۳ هزار و ۸۲۰ نفر بود.


وی ظرفیت ایجادی ایام پیک نوروزی از ۲۳ اسفند پارسال تا ۱۷ فروردین امسال را ۱۶۲ هزار و ۶۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ظرفیت ایجادی ۸۴ هزار و ۳۲۰ نفر مربوط به قطار‌های سراسری و ۷۸ هزار و ۳۳۶ نفر مربوط به قطار‌های حومه‌ای است.

مرادی تعداد قطار‌های حومه‌ای روزانه (اهواز-بندر امام، ماهشهر)، (اهواز- اندیمشک) و (اهواز-خرمشهر) به صورت رفت و برگشت را ۱۰ رام عنوان کرد و ادامه داد: قطار‌های روزانه سراسری از مبادی اهواز و خرمشهر به تهران و مشهد هر کدام ۲ رام بود و همه سیر‌ها به صورت ظرفیت کامل انجام شد و هیچگونه افزایش بهای بلیت نداشتیم.


مدیر کل راه آهن جنوب در تشریح خدمات ارائه شده به منظور ارتقای ایمنی و ایجاد آمادگی این اداره کل در ایام نوروز می‌گوید: اجرای کشیک‌های ۲۴ ساعته و لغو مرخصی روسای اداره‌ها به منظور خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی، حرکت درزین پیشرو در زمان بارندگی برای چک کردن مسیر و سیر ایمن قطار‌های مسافری و برگزاری مانور‌های متعدد در آستانه عید نوروز با هدف ارزیابی و ارتقای توان امداد و نجات کارکنان این اداره کل از جمله اقدامات بودند.


وی اجرای مانور گروگانگیری در ایستگاه راه آهن اهواز توسط پلیس راه آهن جنوب، اجرای مانور خروج قطار از خط و امداد رسانی به مصدومان و بازگشایی خط، مانور ترمز سریع و ناگهانی قطار به علت وجود شئ خارجی در مسیر خط یک ایستگاه اهواز و مصدومیت مسافران برای هماهنگی میان اورژانس، آتشنشانی، گروه ایمنی، و ... و همکاری با هلال احمر برای ایجاد غرفه آموزش کمک‌های اولیه و cpr در ایام نوروز درب ایستگاه راه آهن اهواز برشمرد.


مرادی اضافه کرد: ایجاد غرفه بازی برای کودکان در ایستگاه مسافری اهواز با مشارکت هلال احمر، حضور خدام الرضا (ع) در ایستگاه راه آهن اهواز و بدرقه مسافران نوروزی، برپایی سفره‌های هفت سین در ایستگاه‌های تشکیلاتی و برگزاری برنامه‌های شاد نوروزی در ایستگاه راه آهن اهواز از دیگر خدمات ویژه ایام نوروز به شمار می‌روند.


وی گفت: به مسافران توصیه می‌شود شئونات اسلامی را هنگام حضور در ایستگاه راه آهن و ورود به قطار رعایت کرده و برای سوار شدن به قطار حداقل ۳۰ دقیقه قبل از حرکت در ایستگاه مسافری برای کنترل بلیت حضور داشته باشند.


مرادی ادامه داد: برای سوار شدن به قطار همراه داشتن برگه چاپی بلیت و یا تصویر واضح آن در تلفن همراه، همراه داشتن کارت شناسایی معتبر برای کنترل بلیت و سوار شدن به قطار الزامی است و از همه مسافران تقاضا می‌شود فقط با بلیت همنام خودشان به ایستگاه برای سوار شدن به قطار مراجعه و از آوردن حیوانات خانگی برای سوار کردن به قطار جدا خودداری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار