خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور:

حقوق دانان کشور از مجامع و محاکم بین المللی مطالبه گر پیگیری حقوقی این جرم و جنایت بین المللی باشند

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور گفت: حمله به سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران جرمی بزرگ، نابخشودنی و باعث شرمساری رژیم نامشروع صهیونیستی است. حقوق دانان کشور از مجامع و محاکم بین المللی مطالبه گر پیگیری حقوقی این جرم و جنایت بین المللی باشند.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۲۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رسول بهرامی پور مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور اظهار داشت: سفارتخانه ها در حکم خاک کشورها است و در قوانین و مقررات بین المللی بخشی از خاک یک کشور است و تعرض به آن به معنای نقض حاکمیت آن کشور محسوب می شود و جرمی بین المللی به شمار می رود.

این رفتار وحشیانه رژیم صهیونسیتی نقض آشکار قوانین، مقررات و کنوانسیون های بین المللی و نقض صریح قاعده مصونیت است، چراکه توجه به معاهدات بین‌المللی و الزام نسبت به پایبندی به آن جزء تعهدات و اصول مهم در روابط بین‌المللی است.

حقوق دانان کشور از مجامع و محاکم بین المللی مطالبه گر پیگیری حقوقی این جرم و جنایت بین المللی باشند

بهرامی پور در ادامه با بیان اینکه اماکن مأموریت مصونیت دارند و مسولیت امنیت آن بر عهده دولت پذیرنده است، اظهار داشت: در صورتی که اماکن محل مأموریت سفارتخانه ها مورد حمله قرار گیرد، دولت پذیرنده باید کلیه تدابیر لازم را برای تعقیب و مجازات افرادی که مرتکب حمله شده‌اند، به‌عمل آورد که در این جنایت اخیر امیدواریم کشور پذیرنده در این خصوص اقدامات قانونی لازم را تا حصول نتیجه به عمل آورد.


مسول سازمان بسیج حقوق دانان کشور در خاتمه با تبریک شهادت سرداران جبهه مقاومت به محضر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران اسلامی و خانواده معظم شهدای این اقدام پلید اظهار داشت:حمله به سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران جرمی بزرگ، نابخشودنی و باعث شرمساری رژیم نامشروع صهیونیستی است که انتظار می رود حقوق دانان کشور از مجامع و محاکم بین المللی مطالبه گر پیگیری حقوقی این جرم و جنایت بین المللی باشند تا با خنثی سازی مواضع منفعل سازمان های بین المللی و محاکمه عاملان، مباشران و مسببان این رفتار مجرمانه بین المللی ، کمتر شاهد نقض قواعد و مقررات بین المللی توسط این رژیم نامشروع باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها