جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

دولت زمینه حضور مردم در تولید را فراهم کند

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد ع استان هرمزگان با اشاره به نقش مردم و دولت در تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) گفت: دولت باید زمینه را برای حضور مردم در عرصه تولید فراهم کند.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۴۴
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سرتیپ دوم پاسدار هدایت‌الله امیری در گفتگو با خبرنگاربسیج گفت: امامین انقلاب اسلامی، یکی از ارکان اصلی کشور و انقلاب را مردم می‌دانستند، لذا از همان آغازین روزهای مبارزه با رژیم طاغوت، مردم بودند که توانستند با رهبری‌های مدبرانه‌ امام خمینی(ره) بر رژیم منحوس پهلوی پیروز شوند و این رژیم را سرنگون کنند.

وی در ادامه افزود: همگان شاهد بودیم که روز ۱۲ بهمن‌ماه، لحظه ورود تاریخی امام راحل و سخنرانی ماندگار ایشان در بهشت زهرای تهران، فرمودند «من با کمک این ملت، توی دهن دولت می‌زنم»، لذا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هرجا مردم وارد میدان شدند به موفقیت‌هایی دست یافتیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در ادامه با اشاره به نگاه ویژه‌ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به نقش مردم در تمامی شئون حکومت و عملیاتی‌سازی آن تصریح کرد: مقام معظم رهبری، هنگام معرفی ظرفیت‌های کشور، اولین ظرفیتی که ایشان به آن اشاره می‌کنند هوش سرشار جوان مستعد ایرانی است و سپس به سایر ظرفیت‌ها از قبیل موقعیت جغرافیایی کشور، معادن و دیگر نعمات الهی می‌پردازند.

سردار امیری بیان کرد: در طول سال‌های اخیر، دشمن تلاش ویژه‌ای کرده تا از طریق تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، مردم را از انقلاب اسلامی و دولت جدا کند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نقطه ضعف ما در سال‌های اخیر، موضوع اقتصاد است و برای رفع این ضعف، رویکرد شعارهای سال را بر محور اقتصاد و به عنوان نقشه راه برای دولتمردان، مردم و حتی بخش‌های خصوصی انتخاب و بیان می‌فرمایند‌ تا اینان با تأسی از این نقشه راه، حرکت، و این نقیصه را برطرف نمایند.

وی همچنین ادامه داد: چراکه معیشت مردم از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده و فقر را مورد نکوهش قرار داده است و همگان را به مبارزه با این پدیده شوم تشویق کرده است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با اشاره به فلسفه نامگذاری سال ۱۴۰۳ گفت: معظم له، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند، مشخص است که برای تحقق شعار سال، هم نقش مردم اثرگذار است و هم دولتمردان وظایفی بر عهده دارند، مردم سال‌هاست ثابت کرده‌اند که در کنار انقلاب اسلامی بوده و هستند و هر کجا که احساس کردند حضور آنان ضروری است حضور یافتند، حضور پرشور مردم در انتخابات و راهپیمایی ‌۲۲ بهمن‌ماه نمونه بارز این مهم است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه حضور مردم می‌تواند در جهش تولید اثرگذار باشد، بیان داشت: دولت نیز در تحقق شعار سال، وظیفه‌ای بر عهده دارد که می‌بایست زمینه را برای حضور مردم در عرصه تولید فراهم کند، متأسفانه در دولت‌های گذشته اقداماتی صورت گرفت که نسبت به حضور مردم در حوزه اقتصاد و سرمایه‌های مردم سبب ایجاد بدبینی و بی‌اعتمادی به دولت شد، اتفاقات بسیار بدی که در قضیه بورس رخ داد و اغلب مردم تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس شدند و سپس سقوط بورس سبب شد مشکلاتی برای مردم پیش آمد.

وی همچنین گفت: شاید امروزه یکی از دلایل بدبینی و بی‌اعتمادی مردم به دولت در امور اقتصادی، همین تصمیمات غلط بوده است، دولت کنونی که خود را دولت مردمی معرفی کرده است باید با ارایه راهکارها و اقدامات عملی، اعتماد از دست‌رفته را به مردم بازگرداند تا مردم بتوانند سرمایه‌های خرد و کلان خود را در عرصه تولید بکار گیرند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اضافه کرد: بدون شک فعالان عرصه تولید نیازمند اعتماد هستند و این امر مهم توسط دولت با وضع سیاست‌های پایدار تحقق می‌یابد، به عبارتی مالیات، تعرفه‌های صادراتی، تهیه و تأمین مواد اولیه و ... از جمله موضوعاتی است که دولت باید مشخص و تسهیل کند تا فعالان عرصه تولید به ویژه بخش خصوصی بتوانند اعتماد کنند و سرمایه بیشتری را به امر مهم تولید اختصاص دهند.

سردار امیری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با دولت انقلابی و با نگاه بسیار خوب مردم برای اعتلای کشور، بر اساس شعار سال انتخاب‌شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بتوانیم جهش بسیار خوبی را در عرصه تولید با مشارکت مردم شاهد باشیم‌.

وی ادامه داد: کشور ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، در صورتی که دولت در کنار ظرفیت مردمی قرار گیرد می‌توانیم شعار سال تحقق ببخشیم، البته نباید فراموش کنیم که دشمن در سال‌های اخیر تلاش بسیاری کرده تا بر ذهن و قلب مردم ایران اثرگذار باشد، یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در برابر دشمن ایستادگی کنیم هجمه‌های رسانه‌ای دشمن است که می‌کوشد مردم رااز نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کند، به عنوان مثال؛ دشمن در تلاش است تا فقر را که مورد نکوهش دین مبین اسلام است به مردم ما القاء کند و این احساس فقر را که از خود فقر خطرناک‌تر است را در بین مردم اشاعه دهد، لذا باید اقدامات دولت را به اشکال مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کنیم، به ویژه اتفاقات بسیار خوبی که در عرصه اقتصاد رقم خورده را باید با شیوه‌های جدید به مردم تبیین کرد.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام  استان هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت مردم و با بکارگیری منابع و معادن خدادادی، بتوانیم صنعت کشور را به سمت و سوی جلوگیری از خام‌فروشی و سرمایه‌گذاری مطمئن بخش خصوصی و حضور مردم در عرصه تولید داشته باشیم، یا تحقق این امر مهم هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم با جهش تولید، چرخ اقتصاد به چرخه درمی‌آید.

 

ارسال نظرات