مدیرعامل آبفا استان زنجان مطرح کرد:

اجرای 1000 میلیارد تومان طرح های واگذاری پساب به صنایع در استان زنجان

زنجان _مدیرعامل آبفا استان زنجان از اجرای یک هزار میلیارد تومان طرح واگذاری پساب به صنایع در زنجان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و شهریاری از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۶۱
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

اجرای 1000 میلیارد تومان طرح های واگذاری پساب به صنایع در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، علی محمد نادرخانی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به محدودیت در منابع تامین آب استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۱ هزار متر مکعب قرارداد واگذاری پساب برای صنایع استان زنجان منعقد شده است که شرکت آبفا آمادگی دارد نسبت به افزایش حجم این قرارداد اقدام نماید.

وی با تاکید بر اینکه ارائه پساب به صنایع در نهایت به نفع مردم و کمک به تولید محسوب می‌شود گفت: شرکت آبفا استان زنجان تمامی اقدامات لازم جهت واگذاری هرچه بیشتر پساب به صنایع را در کوتاه ترن زمان بعمل خواهد آورد.

نادرخانی تاکید کرد: صنایع آب بری همچون پتروشیمی و صنایع فولادی که بصورت فرآیندی آب مصرف می‌کنند در اولویت واگذاری پساب قرار خواهند داشت.

وی با اشاره به محدودیت در منابع تامین آب استان گفت: پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب به عنوان یک منبع آب دائمی و جایگزینی مناسب برای آب پاک می‌تواند در پیشگیری از هدر رفت آب و صیانت از منابع آب زیرزمینی نقش شایانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: در حوزه واگذاری پساب به واحد‌های صنعتی زنجان، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: این طرح‌ها شامل احداث ۸۵ کیلومتر خط انتقال، ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و اجرای چندین باب ایستگاه پمپاژ، مخازن ذخیره و تصفیه خانه است.

نادر خانی عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۱۲۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و شهریاری از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب برخوردار می‌شوند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات