خبرهای داغ:
به همت پایگاه مقاومت امام خمینی(ره)،مراسم احیای دومین شب از لیالی پرفیض قدر با حضور مومنان روزه داران در مسجد صاحب الزمان ارواحنافداه شهر پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۹۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دانشمند با محوریت باعنوان امام شناسی دانشمند، امام جماعت شهر پردنجان با تسلیت شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام در جمع عزاداران بیان کرد: برای کسانی که خود را شیعه حضرت امام علی علیه السلام می‌دانند، ‌کسب شناخت و معرفت نسبت به شخصیت آن امام معصوم علیهم السلام یک فریضه است و نباید در انجام آن غفلت روا دارند، که هر نوع قصور و مسامحه در این امر، ‌زیان‌هایی چون از دست دادن فیض شناخت و آگاهی نسبت به کسی را به همراه دارد که حتی بیگانگان در مقام والای او به شگفتی افتادند و سر به خضوع فرود آوردند.

کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره بر سیره اخلاص حضرت علی افزود:دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین به علی شناختم به خدا قسم خدا را‌،از دید امام علی علیه السلام گفتار و رفتار بی اخلاص، هیچ ارزش و اعتباری ندارد. برخورد حضرت علی علیه السلام با عمرو بن عبدود در جنگ احزاب یکی از نمونه‌های اخلاص ایشان است؛ پس از آنکه حضرت علی علیه السلام بر عمرو دست یافت، عمرو به سوی امام آب دهان انداخت. امام برای آنکه از روی خشم عمرو را نکشته باشد، او را رها کرد و پس از آنکه خشمش فرونشست، برگشت و او را کشت.

امام جماعت شهرپردنجان در ادامه سخنان خود با اشاره بر عدالت حضرت علی علیه السلام بیان داشت:امام علی علیه السلام در نخستین روزهای خلافتش، در برابر سنت خلفا -که بیت‌المال را بر اساس سوابق افراد در جنگ‌های صدر اسلام و یا سبقت در ایمان و مانند آن تقسیم می‌کردند- ایستاد و این عدم مساوات در تقسیم بیت‌المال را خلاف دستور قرآن برشمرد.

وی عمار یاسر و ابوالهیثم بن تیهان را مسئول بیت‌المال کرد و به آنها کتباً دستور داد که عرب و عجم و هر مسلمان از هر تیره و تبار که باشد، در سهم بیت‌المال یکسان‌اند. همچنین وقتی خلافت را به دست گرفت، تمام زمین‌هایی را که عثمان به افراد مختلف واگذار نموده بود، مال خدا خواند و دستور بازگرداندن آنها به بیت‌المال را صادر نمود.

ارسال نظرات