خبرهای داغ:
شهید عباس میرعرب، در یکم شهریور ۱۳۴۶ در روستای رضی از توابع شهرستان رامیان به دنیا آمد و پانزدهم آبان ۱۳۶۱ در مریوان بر اثر سهل‌انگاری و اصابت سهوی گلوله به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۹۳
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

روایت مروت و مردانگی شهید عباس میرعرب

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ شهید عباس میرعرب، در یکم شهریور ۱۳۴۶ در روستای رضی از توابع شهرستان رامیان به دنیا آمد. پدرش مصیب و مادرش لیلا نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پانزدهم آبان ۱۳۶۱ در مریوان بر اثر سهل‌انگاری و اصابت سهوی گلوله به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای شهرستان آزادشهر واقع است.

 خاطره‌ای به نقل از مادر شهید میرعرب

 فقیر نیازمند

 فرزندم بسیار مهربان و دل‌سوز بود. در محله ما فقیری بود که در اکثر روزها به خانه ما می‌آمد. شهید با شور و شوقی وصف‌ناپذیر نیازهای او را برطرف می‌ساخت. لباس‌هایی را که در خانه موردنیاز نبود به او می‌داد. خوراک مناسب در مقابلش می‌گذاشت و مقداری پول به او می‌داد. بعد از شهادت عباس، آن فقیر بسیار گریست و دیگر به خانه ما نیامد.
 لباس نو

 فرزندم حاضر بود خود لباس نپوشد و غذا نخورد، ولی به آن‌هایی که ندارند اهدا نماید، هیچ‌وقت لباس نو نمی‌پوشید. وقتی علت را از او جویا شدم، می‌گفت: مادر اگر من لباس نو بپوشم، دل بچه‌هایی که والدین آن‌ها توان خرید لباس برایشان را ندارند به درد خواهد آمد و این عمل برای یک مسلمان گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها