نماینده مجلس اعلای عراق در یادواره شهدای غزه در ساوه؛
نماینده مجلس اعلای عراق در ایران گفت: حمله جنگنده‌های اسرائیلی به کنسولگری ایران در سوریه عبور از خط قرمز‌ها است و اعتراضات جهانی را علیه اسراییل در پی‌داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۹۲۴۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ ماجد غماس نماینده مجلس اعلای عراق در یادواره شهدای غزه که شامگاه گذشته در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال این است که کل منطقه را بگیرد ولی موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به تاریخ ارتباط عراق و فلسطین افزود: عراق در سال ۱۹۴۸ علیه دولت تازه تأسیس اسرائیل اعلام جنگ کرد. از آن‌ زمان،  روابط دو کشور همچنان خصمانه باقی مانده‌ است. از آن زمان عراق به‌شدت از آرمان فلسطینیان حمایت کرده‌ است.

نماینده مجلس اعلای عراق به تأسیس سازمان آزادی بخش فلسطین و گروه فتح اشاره کرد و گفت: مرجعیت دینی نجف در آن زمان آیت الله حکیم بود که با ارسال نامه به شاه ایران، در خصوص به رسمیت شناختن اسراییل اعتراض کرد و نیز اجازه داد که حقوق شرعی نظیر خمس و زکات به مردم فلسطین پرداخت شود.

ابوعارف در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و حمایت‌ایشان از آرمان‌های مردم فلسطین، خون تازه ای در رگ فلسطینیان دمید و آن‌ها از این تاریخ به بعد با پشتوانه انقلاب اسلامی به مقاومت خود علیه اشغالگران صهیونیست ادامه دادند.

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران عنوان کرد: وحدت میدان‌ها می‌تواند کار‌های بسیار بزرگی را انجام دهد،.

وی گفت: جنگی که امروز در غزه رخ داده است، یک جنگ عادی نیست بلکه جنگ تمدنی است و رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی بنیانگذار این جنگ است.

وی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و یارانش در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق افزود: حمله جنگنده‌های اسرائیلی به کنسولگری ایران در سوریه عبور از خط قرمز‌ها است و اعتراضات جهانی را علیه اسراییل در پی‌داشته است و رژیم صهیونیستی قطعاً تاوان آن را خواهد دید.

نماینده مجلس اعلای عراق با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در داخل دچار بحران شده است، تصریح کرد: این رژیم از هر طرفی تحت محاصره جبهه مقاومت قرار گرفته لذا می‌خواهد دامنه جنگ را در منطقه گسترش دهد و آمریکا را وارد درگیری منطقه‌ای کند.

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران گفت: اعتراضات داخلی که در اسرائیل وجود دارد به ضرر نتانیاهو و تضعیف او و همچنین به نفع جبهه مقاومت است؛ امیدواریم این حرکت تقویت شود تا شاهد فروپاشی و انزوای رژیم جعلی اسراییل باشیم.

وی عنوان کرد: نیرو‌های مقاومت در عراق همواره نقاط استراتژیک اسراییل را مورد هدف قرار داده و به مراکز تجاری مثل ایلات حمله کرده‌اند که این مهم نشان می‌دهد اسراییل در‌ امان نخواهد بود و به زودی نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات