حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرگزی بیان کرد:نظام اسلامی روزبه‌روز ان‌شاءالله قوی‌تر خواهد شد و دشمنانش روزبه‌روز ضعیف‌تر خواهند شد و محاسبات منطقه‌ای بعدازاین حادثهٔ طوفان‌الاقصی تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۸۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هامون،حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان‌کردن اینها از خصوصیات ماه رمضان است.

خطیب نماز جمعه شهر علی‌اکبر با محکومیت حادثه تروریستی در چابهار گفت: نظام اسلامی روزبه‌روز ان‌شاءالله قوی‌تر خواهد شد و دشمنانش روزبه‌روز ضعیف‌تر خواهند شد و محاسبات منطقه‌ای بعدازاین حادثهٔ طوفان‌الاقصی تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به‌روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: قطع رابطه آمریکا با ایران در سال ۱۳۵۹ شمسی محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است، کشور و ملّتی رکورددار در شتاب پیشرفته‌ای علمی، رکورددارسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است.

حجت‌الاسلام لطفیان با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود، جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها را در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه خواند و گفت: جنایات به حدّی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند.

لطفیان خاطرنشان کرد: در جمع‌بندی از شش ماه جنگ، رژیم صهیونیستی را از دو جنبه شکست‌خورده دانست و گفت: شکست اول آنها در روز ۱۵ مهر و طوفان الاقصی بود که رژیمِ مدعیِ تسلط اطلاعاتی و نظامی را متحمل شکست اطلاعاتی عظیم از یک گروه مقاومت با امکانات محدود کرد و این شکست و آبروریزی رژیم صهیونیستی هرگز ترمیم نشده و نخواهد شد.

خطیب نمازجمعه شهر علی‌اکبر شکست دوم صهیونیست‌ها را شکست در دستیابی به اهداف اعلام شده در حمله به غزه خواند و با اشاره به برخورداری صهیونیست‌ها از حمایت همه‌جانبه نظامی - مالی و سیاسی آمریکایی‌ها از جمله وتوی قطعنامه‌ها و دروغ محض غیرالزام‌آور خواندن قطعنامه اخیر، افزود: با وجود همه این حمایت‌ها، صهیونیست‌ها حتی نتوانستند به یکی از اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

وی افزود: آنها می‌خواستند مقاومت و به طور خاص، گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند درحالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات، در حال ضربه‌زدن به رژیم غاصب هستند. درنده‌خویی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را ناشی از عجز صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان مقاومت دانست و گفت: شکست صهیونیست‌ها قطعاً ادامه خواهد یافت و تلاش‌های مذبوحانه آنها مانند این کاری که در سوریه و در چابهار مرتکب شدند و البته سیلی آنها را هم خواهند خورد، مشکلات آنها را علاج نمی‌کند.

لطفیان سرگزی با تأکید بر اینکه امکان نجات صهیونیست‌ها از تله‌ای که به دست خودشان در آن افتاده‌اند وجود ندارد، افزود: رژیم صهیونیستی روزبه‌روز ضعیف‌تر و به زوال و انهدام نزدیک‌تر خواهد شد و امیدواریم جوانان ما روزی را ببینند که قدس شریف در اختیار مسلمانان است و در آن نماز می‌گزارند و دنیای اسلام نابودی رژیم غاصب را جشن می‌گیرند.

وی تشکیل نظام جمهوری اسلامی را فرصتی بزرگ برای دنیای اسلام برشمرد و با تأکید بر قدرت روزافزون نظام اسلامی و قرآنی و ضعف دشمنان آن، گفت: محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر کرده و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد شد و دشمنان اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران ضمن ناگزیر بودن از تن‌دادن به این تغییرات باید بدانند که نمی‌توانند در این منطقه در جامعه اسلامی حکمرانی کنند.

لطفیان سرگزی با اشاره به شعار سال و مسئلهٔ مشارکت مردم که در شعار سال قرار دارد گفت: این موضوع برای اینکه بیشتر توجه بشود به امکانات مشارکت مردم که مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه بیایند. مردم؛ یعنی توان مردم، توان مالی، توان فکری و ذهنی، توان ابتکاری مردم مثل دوران دفاع مقدس.

حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم به اینکه هر لحظهٔ کاری که انجام می‌دهیم، اگر چنانچه برای مردم باشد برای رفاه مردم باشد، برای پیشرفت کشور باشد، این کار، کار الهی است، این نیت، نیت الهی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار