گشایش نمایشگاه قرآن کریم در شهرکرد

بیست و یکمین نمایشگاه قرآن کریم استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهرکرد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۵۹۰۲۶۸
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ بیست و یکمین نمایشگاه قرآنی چهارمحال و بختیاری عصر شنبه 18 فروردین مقارن با 26 رمضان المبارک، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، جمعی از مسئولین و فعالان قرآنی و مردم مومن و روزه‌دار استان در فرهنگسرای شهرکرد آغاز بکار کرد.

در آغاز بکار این نمایشگاه، محفل‌ انس قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین‌ نکونام‌ در رواق شبستان قرآن‌ و رسانه برگزار شد و قاریان ممتاز استان و کشور (محمد اسماعیلی قاری‌ نوجوان و محسن مولوی قاری ممتاز کشوری) به تلاوت آیات کلام وحی پرداختند.

خطبه خوانی مهدیه‌ سادات‌ احمدی و اجرای برنامه  توسط گروه سرودنسیم صبا از لردگان دیگر برنامه افتتاحیه نمایشگاه قرآن استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهرکرد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برپایی محافل انس با قرآن، اجرای جشن شکوفه های قرآن ویژه کودکان، سخنرانی تبیینی پیرامون مسائل روز، اکران فیلم‌های سینمایی پرمخاطب، ارائه خدمات مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، اجرای سرود و نمایش قرآنی و برگزاری مسابقات از برنامه‌های این نمایشگاه درفرهنگسرای شهرکرد است.

پیام احمدی افزود: ویژگی های این نمایشگاه  عبارتند از؛ موضوع محوری به جای سازمان محوری، الگوسازی طرح ها و برنامه های موفق، معرفی چهره های فعال و اثرگذار قرآنی، استفاده از ظرفیت های خودجوش مردمی و ایجاد فضای تعاملی برای بازدید کنندگان.

به گزارش بسیج؛ مؤسسات قرآنی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون های خدمت رضوی و پایگاه مقاومت بسیج در این نمایشگاه حضور دارند .

در ضمن؛ مسجد پایگاه قرآن، سبک زندگی قرآنی، تربیت قرآنی، هنر قرآنی و کودک قرآنی از بخش های نمایشگاه قرآن کریم در شهرکرد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار