همایش هم اندیشی سفیران ایثار به منظور استقبال از برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات سپاه فتح برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۲۹۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، فرمانده سپاه فتح استان در همایش اعضای کمیته‌های برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویر احمد به تلاش صده‌ها نفر از عوامل اجرائی این کنگره اشاره کرد و گفت: گستردگی و حجم سنگین برنامه‌های این رویداد بزرگ فرهنگی مشارکت همه دستگاه‌های اداری و تشکل‌های مردمی را می‌طلبد.

سردار حمید خرم دل افزود: تلاش می‌شود کار آبرومند و در شان استان برگزار شود.

دبیر دومین کنگره ملی ۲ هزارشهید استان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد برنامه‌ها و مقدمات کنگره آماده شده است گفت: مستند سازی آثار شهدا، تولید فیلم، کتاب، پوستر و تابلوی شهدای استان بخشی از فعالیت‌های که انجام شده است.

وی گفت: در کنگره شهدا نباید مسائل سیاسی دخالت داده شود زیرا امروز نیاز به وحدت داریم و شهدا هم می‌توانند محور وحدت قرار گیرند.

خرم دل عنوان کرد: کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال جاری با شرکت مقام های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می شود.

سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تاسیس بانک جامع اطلاعات شهدای استان خبر داد و افزود: با ایجاد این طرح برای نخستین بار به اطلاعات کاملی از شهدای استان دست یافتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ضروری است که همه امکانات، ظرفیت های مختلف برای برگزاری عزتمندانه و با شکوه دومین کنگره ملی شهدای استان بسیج شود و مدیران در همه دستگاه های مختلف اجرایی هم از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنند.

سید علی احمد زاده شهدا را فخر و اعتبار استان خواند و گفت: کنگره ملی شهدا باید در طراز ملی و در حد شان و عظمت شهیدان برگزار شود و سهل انگاری از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

وی از تلاش صدا و سیما و رسانه های استان در بستر سازی این حرکت فرهنگی قدر دانی کرد.

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم از حضور بی نظیر مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: دشمن صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران و نقض قوانین بین اللمللی ذات پلید، خبیث و جنگ افروزانه خود را به جهان نشان داد که به زودی سیلی محکمی هم بابت این جنایت خواهد خورد.

استفاده از ظرفیت هنرمندان و انجم‌های مردمی تهیه اقلام فرهنگی و هدایای فاخر برای خانواده شهدا، آماده سازی تابلوی تمثال شهدای استان از مصوبات همایش سفیران ایثار در دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان بود.

 

ارسال نظرات