مراسم شب خاطره ماموستا سید محمد شیخ الاسلام از علمای برجسته استان کردستان همزمان با سالگرد شهادت وی دوشنبه شب با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار کردستان در این آیین با گرامیداشت یاد و خطاره شهدای رمضان ۸۸ در کردستان، اظهار کرد: شهادت ماموستا شیخ الاسلام تحکیم‌بخش بیش از پیش وحدت مسلمانان در ایران اسلامی شد.

عبدالله رشیدی پور افزود: خون پاک شهیدان در هر زمانی، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه های ننگین دشمنان بیمه کرده است و امروز همه ما وظیفه داریم دین خود را به این بزرگواران و خانواده‌های آنان ادا کنیم.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری که از شاگردان شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام بوده است، اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسم‌ها در رابطه با شهدا و بخصوص شهید شیخ الاسلام تنها برای الگو قرار دادن آنان برای خودمان است و گرنه به تصویر در آوردن زندگی ایشان خیلی سخت و حتی غیرممکن است.

ماموستا ملا اقبال بهمنی با بیان خاطراتی از این شهید رمضان گفت: شیخ الاسلام بسیار بر اخلاص تأکید داشت و معتقد بود اخلاص عملی است که نه شیطان می تواند به آن دستبرد بزند و نه ملائکه می توانند اجر و پاداش آن را بنویسند و ارتباط آن فقط بین انسان مخلص و خداوند است.

وی افزود: حاج ماموستا هم در باطن و هم در ظاهر به وحدت اعتقاد کامل داشت و همواره بر آن به عنوان یک اصل مهم برای مسلمانان تأکید می کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان نیز اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسم سبب ایجاد و گسترش روحیه ایثار و شهادت و معرفی چهره‌های شاخص انقلاب خواهد شد.

شاهین فکور افزود: ماموستا با تاسی از حضرت علی (ع) غله و دله سخن گفتن را سرلوحه قرار داده بود و در مقام استادیار و هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد بود و حتی یک جلسه غیبت در کلاس درس را در سابقه کاری ایشان به یاد ندارم.

وی شجاعت بیان کردن ابراز عقیده در حین فروتنی را از ویژگی‌های بارز شهید شیخ الاسلام اعلام کرد و گفت: ارادت به اهل بیت نه در کلام بلکه در عمل و باور وی وجود داشت و همین موضوع و ارادتی که به مقام معظم رهبری داشت سبب دشمنی کینه توزان با این شهید والا مقام بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، مانوس بودن با قرآن و توصیه به این موضوع را از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی اعلام کرد و افزود: ماموستا شیخ الاسلام افتخار علمی و دینی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه کردستان بود.

 

به گفته وی رعایت بیت المال و وام دار کسی نبودن از دیگر ویژگی‌های شهید شیخ الاسلام بود و بسیار بر این موضوع تاکید داشت.

فکور ادامه داد: شهدا قبل از نائل شدن به مقام شهادت از زمین کنده می شوند و مژده شهادت را دریافت می کنند و شهید شیخ الاسلام یکی ۲ روز قبل از شهادت این مژدگانی را دریافت کرده بود.

فرماندار شهرستان مریوان و پژوهشگر دانشگاهی نیز با بیان اینکه زندگی شهید شیخ الاسلام نیازمند سال ها پژوهش و بررسی است، گفت: توفیقی حاصل شد مجموعه سخنرانی‌ها و فتاوای آن شهید والامقام با حمایت حوزه هنری استان کردستان گردآوری کنم که در سالگرد شمسی شهادت این شهید والا مقام این مجموعه منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه شهید شیخ الاسلام به معنای واقعی مجتهد و صاحب نظر در فقه مقارنه بود، اظهار کرد: شهید شیخ الاسلام از علمای بزرگ اهل سنت در کنار برخورداری از این ویژگی فقهی همواره به دنبال تحکیم وحدت بود.

احمدی افزود: مردمی بودن خصلت مهم دیگر شهید شیخ الاسلام است که خاطرات میوه فروش جنب مسجدسید قطب که در کتاب خاطراتی که به همت آقای فرجی منتشر شده و دیگر خاطرات این کتاب می توان دید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: شهید شیخ الاسلام بیش از نیم قرن در حجره های مساجد، آموزش وپرورش، دانشگاه در زمینه فقه، فلسفه، اصول و مبانی دینی به امر آموزش و تربیت مشغول بود و شاگردان بسیاری که هم اکنون از علمای برجسته و اساتید توانمند حوزه و دانشگاه محسوب می شوند از محضر این عالم والا مقام تلمذ کرده اند.

اسعد فرهادی با گرامیداشت ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی یاد و نام هفت شهید هنرمند کردستان شهید توفیقی، شهید نریمان، شهید ویسی، شهید خالدی، شهید نعمتی، شهید مرادی، و شهید ارکان قدیمی را گرامی داشت و تاکید کرد: معرفی چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی از وظایف اصلی متولیان فرهنگ و هنر است.

وی شب خاطره شهید شیخ الاسلام را آغازگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان عنوان کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان متعهد انقلاب و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کاریکاتور در گالری سوره سنندج، نمایشگاه نقاشی خط در گالری مهر بیجار، نمایشگاه نقاشی در گالری مانا سقز، تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته پیش بینی شده است.

فرهادی با بیان اینکه شهید شیخ الاسلام از منادیان اصلی وحدت اسلامی بود و افزود: همزمان با سالگرد شهادت این شهید والا مقام در ۲۶ شهریور ماه از کتاب مجموعه سخنرانی ها و فتاوای این شهید معزز که توسط دکتر اسماعیل احمدی گرد آوری شده است رونمایی خواهد شد.

شهید شیخ الاسلام از شهدای رمضان کردستان در۲۶ شهریور سال ۱۳۸۸ پس از اقامه نماز مغرب در هنگام خروج از مسجد سید قطب سنندج هم‌زمان با ۲۷ رمضان توسط گروه های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از علمای برجسته استان کردستان و نماینده چند دوره مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در شب ۲۷ ماه رمضان سال ۱۳۸۸ (۲۶ شهریور)پس از اقامه نماز مغرب مقابل مسجد سید قطب سنندج به دست گروه‌های تکفیری به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات