فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: مهارت‌آموزی سربازان در حین خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به آنان نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است.
کد خبر: ۹۵۹۱۱۲۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ایلام، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با موضوع مهارت‌افزایی و اشتغال سربازان وظیفه که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای، فرماندهان و نمایندگان نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، جهاد کشاورزی، میراث‌فرهنگی، هلال احمر در سالن جلسات فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام برگزار شد، گفت: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به این قشر از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است و تأثیر بسزایی در سوق دادن جوانان به سمت اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری دارد.

 وی افزود: باید سهم ویژه‌ای از تسهیلات بخش اشتغال در اختیار نیروهای مسلح برای پرداخت وام به سربازان آموزش دیده قرار بگیرد تا این افراد بعد از پایان خدمت سربازی براساس حرفه و مهارتی که آموخته‌اند، برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ایلام، ادامه داد: برای مهارت‌آموزی سربازان مشارکت همه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل مورد نیاز است و ارگان‌های نظامی زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح در استان نیز سربازان علاقمند به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را شناسایی کنند تا برای فرآیند مهارت‌آموزی آنان برنامه‌ریزی شود.

جمیل شوهانی مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی سربازان وظیفه مصوب شد که این رقم به ۴۰۰ میلیارد ریال از محل جزء ۳ تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی افزود: بانک‌های عامل سپه و صادرات تا پایان خردادماه تسهیلات متقاضیان سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند و فرایند تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سال ۱۴۰۳ نیز از تیرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار ایلام، ادامه داد: سال گذشته ۴۰۱ میلیارد ریال به سربازان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

شوهانی خاطرنشان کرد: برای سال جاری پس از ابلاغ اعتبار و تعیین سهیمه سربازان نیروهای مسلح، طبق آموزش‌ها و مهارت‌های فراگرفته به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

حمیدرضا رئیسی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای آموزش و مهارت‌آموزی سربازان استفاده خواهیم کرد و در سال گذشته ۳۸۰ هزار ساعت آموزش مهارت محور برای سربازان وظیفه ارائه کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۳ نیز تلاش می‌کنیم که این آموزش‌ها را به ۴۵۰ هزار ساعت برسانیم.

 

ارسال نظرات