ششمین جلسه هماهنگی و پیگیری مصوبات ستاد کنگره شهدای شهرستان ملارد برگزارشد .

سرهنگ پاسدار علی اکبر جهانی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملارد:هدف از برگزاری کنگره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو قراردادن شهدا در زندگی است
کد خبر: ۹۵۹۱۳۹۲
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان ملارد، سرهنگ‌ علی‌اکبر جهانی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) شهرستان ملارد در ششمین جلسه هماهنگی کنگره شهدا که با حضور اعضای مدیریت شهری و جمعی از مسوولین ملارد صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: درخصوص یاد و نام شهدا برنامه‌هایی مانند آبروی محله و یادواره‌های شهدا که به صورت محله‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود. وی گفت: کنگره شهدا به منظور تکریم شهدای یک شهرستان برگزار می‌شود که در استان تهران این کنگره در شهر و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شده که برنامه‌ریزی و کارگروه‌های مجزایی در ملارد شکل گرفته است. فرمانده ناحیه ملارد با اشاره به یادواره‌های برگزار شده و تشکیل گروه‌های سرود، تولیدات رسانه‌ای، کتاب‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی افزود: هدف از برگزاری کنگره شهدا یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو قراردادن شهدا در زندگی است تا بتوانیم پیام شهدا را انتقال دهیم.وی ادامه داد: سرگذشت پژوهی و تحقیق یکی از مهمترین بخش‌های کنگره است و تا سوم خرداد که در حرم امام خمینی (ره) کنگره برگزار می‌شود، مستندسازی ۴۰ شهید، تشکیل گروه‌های سرود، گسترش برنامه شهید آبروی محله و فضاسازی شهری مورد توجه قرار گیرد.
جهانی نژاد گفت: ۱۱ کمیته شامل برنامه‌ریزی، تدوینتدوین و تالیف کتاب، بناها و یادمان‌ها، فضاسازی، ورزش و جوانان، بانوان، فرهنگیان و دانش آموزی، فرهنگی و هنری، رسانه و ارتباطات، اقشار و تشکل‌های مردمی، دانشجویی و رسانه است.
وی پس از تحویل احکام به اعضا به شرح وظایف هریک اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از برنامه‌ها بومی سازی شده که می‌توان به تشکیل، ساخت و اجرای گروه سرود ویژه شهدای شهرستان، انتشار کتاب‌های جدید و کمیاب از شهدا، یادواره شهدای دانش‌آموزی در مدارس، تئاتر، استفاده از نمادهای شهدا در ورودی شهرهای ملارد و صفادشت است که با کمک ادارات و دستگاه‌های مرتبط لازم است انجام شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملارد به فضاسازی شهری و دیوارنگاره‌های شهدا در سطح شهر و روستاهای تابعه اشاره کرد و نقش اقشار مردمی و گروه‌های علمی در ایجاد موج شهدایی را با اهمیت دانست و افزود: درخصوص جمع آوری اسناد و سرگذشت پژوهی باید توجه ویژه داشت. 
وی با بیان اینکه روزهای برگزاری کنگره شهدای با برنامه دهه کرامت نیز همزمان شده است گفت: این ایام بهترین فرصت است و کنگره شهدا نقطه اوج و نقطه عطف برای اقدامات بعدی است تا با اقدامات جدیدتر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه مسیر دهیم. 
محمدعلی دوست پناهی خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان ملارد
 
ارسال نظرات