فرمانده انتظامی استان مازندران: طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف در مازندران همزمان با سراسر کشور اجرایی شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۶۱۹
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار حسن مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران با تشریح ابعاد طرح نور در راستای رعایت عفاف و حجاب اظهار کرد: طرح نور برگرفته از آیه ۳۱ سوره مبارکه نور در خصوص حجاب است و موضوع اجرای این طرح، تبصره ذیل ماه ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است که در خصوص رعایت حجاب در معابر عمومی است و پلیس به عنوان مجری فانون برای اجرای این امر و طرح از ۲۵ فروردین ماه در معابر عمومی این طرح با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: ماموران‌ما به صورت محسوس در کلیه معابر شهرها حضور یافته و با رصد حجاب در رابطه با عدم رعایت حجاب تذکر و رفتار برابر قانون اعمال می شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران یادآور شد: به صورت موردی تعدادی از شهرستانها بازدید شد و تشکر ویژه از مردم مازندران و خواهران بزرگوار دارم که نهایت رعایت قوانین و مقررات را در رعایت حجاب و عفاف داشتیم و بهترین همکاری و همراهی همراهی اجرای این قانون در معابر شهری استان شاهد بودیم.

مفخمی گفت: این طرح تداوم داشته و به صورت هوشمند دنبال می شود و در معابر و اماکن عمومی دنبال می شود و افراد و متصدیانی که قانون را رعایت نکنند، افراد در صورت عدم رعایت حجاب تذکر لسانی شده و در صورت عدم رعایت هدایت به مرجع قضایی شده و اماکن عمومی هم در صورت عدم‌حفظ حجاب وعفاف پلمپ می شود.

وی افزود: در خودروها هم حجلب و عفاف به صورت هوشمند دنبال می شود و بار اول و دوم تذکر پیامکی داده شده و مرحله سوم هم خودرو برابر قانون توقیف می شود.به گفته فرمانده انتظامی استان مازندران ، در فضای مجازی هم حجاب و عفاف رصد می شود و توسط پلیس فتا و پلیس تخصصی دنبال و افراد شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می شوند.

مفخمی اظهار کرد: براساس میزان جرم و تکرار ارتکاب، مراجع قضایی برخورد دارند و از اعمال جریمه تا مواردی که برابر قانون وجود دارد، اعمال می شود.وی افزود: پلیس متولی طرح است و همکاران ما در این طرح حرفه ای اند و آموزش دیده اند و با رعایت ملاحظات حضور یافته و مراحل قانونی اعمال می شود و سایر عزیزانی که با پلیس همکاری می کنند هم تحت هدایت پلیس هستند.
 
مفخمی گفت: امیدواریم این روند حفظ حجاب و عفاف در استان به درستی اجرایی شود تا ما خادم خوبی برای مردم شریف مازندران باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها