یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان سرخه کشف‌ و ضبط شد

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان سرخه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۳۲
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، با عنایت به گزارش‌ مردمی با همکاری پلیس امنیت انتظامی شهرستان سرخه از خودروی عبوری در یکی از روستاهای این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.

حسن عربی مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه در این خصوص اظهار کرد: باتوجه به اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و در غیر این صورت آن دستگاه غیرمجاز شناخته می‌شود.

او افزود: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۲ خرداد ۱۳۷۵ محکوم می‌شود.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

عربی در خاتمه گفت: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره ۳۱۰۷۵ اعلام تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت‌وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار