خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی:

بسیج دانشجویی باید با جهاد تبیین، بصیرت و آگاهی لازم را به جامعه تزریق کند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بسیج دانشجویی باید با جهاد تبیین، بصیرت و آگاهی لازم را به جامعه تزریق کند زیرا بسیاری از لغزش‌ها از سر جهل و بی‌بصیرتی است.
کد خبر: ۹۵۹۲۱۴۴
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

بسیج دانشجویی باید با جهاد تبیین، بصیرت و آگاهی لازم را به جامعه تزریق کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست دو روزه «عهد» با حضور مسئولان سازمان بسیج دانشجویی‌ کشور، مسئولان نواحی کشور، مسئولان نمایندگی ولی فقیه و مسئولان بررسی و پیگیری نواحی بسیج سراسر کشور در اردوگاه سیدالشهدا علیه السلام آبعلی آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در‌ این نشست با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از آنکه در منشور ۲ آذر ۱۳۶۷، بسیج را بیمه‌کننده نظام و کشور معرفی کردند و بیان داشتند که «اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای باشیم»، گفت: امام راحل یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها را بسیج دانشجویی می‌دانستند و بیان می‌کردند که طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزی که حضور دارند از انقلاب و اسلام دفاع کنند. 

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید ماندگاری انقلاب را تضمین و از اصول و ارکان انقلاب حفاظت کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۹ فروردین امسال در جمع دانشجویان به صراحت فرمودند که «توقع بنده از تشکل‌ها خیلی زیاد است؛ اولین توقع اینکه شما باید در محیط دانشجویی اثر بگذارید. این اثر دیده نمی‌شود و یا کم دیده می‌شود. در دانشگاه‌ها، در کلاس‌ها و در پایان‌نامه‌ها چه می‌گذرد؟!» به نظر شما منظور معظم‌له از تشکل‌ها چه کسانی هستند؟ به غیر از بسیج دانشجویی است؟ البته بنده منکر زحمات شما نیستم و به آن‌ها واقفم اما آیا اینگونه نشده است که حوادث و روزمرگی‌ها ما را از این هدف باز داشته باشد؟

 

نماینده ولی فقیه در‌ سپاه افزود: مقام معظم رهبری تصریح دارند که تشکل‌های دانشجویی، خود را از نظر پشتوانه نظری و فکری تقویت کنند. اگر تشکل‌ها خودشان را تقویت نکنند، اشکال در کارشان به‌وجود می‌آید و نمی‌توانند تفکر انقلابی را گسترش بدهند و حتی ممکن است تحلیل بروند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: اولین مخاطب این بیانات مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی است. آیا بخشی از علل حوادثی که در دو دهه گذشته، انقلاب با آنها مواجه بود، به ما برنمی‌گردد؟ آیا سر ما در برابر شهدا و رهبری بلند است؟ آیا دشمن نتوانسته ما را آنقدر مشغول حواشی کند که از مبناها باز بمانیم؟ 

 

وی افزود: غفلت بد است اما بدترین غفلت، غفلت از غفلت است؛ بدین معنا که انسان از غفلت‌های خودش غافل باشد و فکر کند راه درست را طی می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه توسعه و بسط تفکر انقلابی، «دستوری» و «زوری» نیست و نیازمند اقناع می‌باشد، گفت: هویت انسان‌ها و جامعه‌ بر مبنای آگاهی‌ها، بصیرت‌ها و تعلقات و گرایش‌ها شکل می‌گیرد و بسیج دانشجویی برای آنکه بتواند تفکر انقلابی را حفظ کند باید روی این اصول متمرکز شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید با جهاد تبیین، بصیرت و آگاهی لازم را به جامعه تزریق کند زیرا بسیاری از لغزش‌ها از سر جهل و بی‌بصیرتی است، اظهار‌ کرد: به دنبال توسعه بصیرت در مقوله دین، سایر بصیرت‌ها نیز خواهند آمد. چنانچه کسی در دین بصیرت پیدا کرد در سیاست، دشمن‌شناسی و سایر عرصه‌ها نیز بصیرت پیدا می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید یکی از مشکلات نیروهای انقلاب تا به امروز این بوده که نتوانسته‌ایم شیرینی، جاذبه، لطافت‌ها و قدرت اقناعی دین را به درستی معرفی و تبیین کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها