خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسنی:

اعتماد حرف اول را در فعالیت روحانیت می‌زند

همدان_مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: در فعالیت روحانیت، اعتماد حرف اول را می‌زند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این اعتماد تقویت شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۵۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
اعتماد حرف اول را در فعالیت روحانیت می‌زند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در اولین جلسه رابطین نمایندگی، ولی فقیه در حوزه‌های مقاومت سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: در فعالیت روحانیت، اعتماد حرف اول را می‌زند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این اعتماد تقویت شود.

وی افزود: جلب اعتماد علاوه براینکه مهم است بسیار سخت و دشوار است و اگر می‌بینید مردم باعزت و احترام از روحانیت یاد می‌کنند به دلیل اعتمادی است که در سالیان متمادی به دست آمده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: باید طوری عمل کنیم که این اعتماد روز افزون شود اگر می‌خواهیم اعتماد دیگران را داشته باشیم این بستگی به میزان عملکرد ما دارد؛ اعتماد مردم زمانی جلب می‌شود که ما به آن وظیفه‌ای که داریم تعهد داشته باشیم، آن کار را درست انجام دهیم این یعنی مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری یعنی انجام تعهد یک کار به شکل درست.

وی ابراز کرد: آن تعهدی که در مسئولیتی پذیرفتیم باید درست انجام دهیم، انجام مسئولیت، به گونه‌ای مسئولیت‌پذیری اجتماعی هم می‌شود، همچون راننده‌ای که اگر قوانین و مقررات راهنمایی را رعایت نکند آسیب آن علاوه برخود به دیگران و جامعه هم برمی‌گردد.

حسنی عنوان کرد: هر شغلی باید‌ها و نباید‌های خود را دارد، اگر این توجه نباشد، ما نمی‌توانیم به عنوان فردی موثر در سازمان نقش‌آفرینی کنیم، آگاهانه انتخاب کردن ما در پذیرش مسئولیت نقش مستقیم دارد.

وی افزود: تعهد ما مستقیما روی روند رو به رشد سازمان تاثیر دارد ما نمی‌خواهیم پستی را اشغال کنیم که هیچ خروجی نداشته باشد می‌خواهیم کارمان خروجی داشته باشد و به بهترین نحو ممکن انجام شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: فرد مسئولیت‌پذیر هدف دارد و تکلیفش با خودش روشن است، ثانیا دقت کافی روی زمان دارد در بحث مسئولیت باید احساسات مدیریت شود و منطقی و معقولانه اقدام شود، فرد مسئولیت‌پذیر با بخش‌های مختلف آن مجموعه‌ای که کار می‌کند تعاملات ویژه دارد.

وی گفت: معمولا انسان‌هایی که مسئولیت‌پذیر هستند قابلیت‌های بالایی در انجام به موقع و سریع کار‌ها دارند، انسان‌هایی هستند که دارای بلوغ فکری هستند، کوته فکر نیستند، همه چیز را در نظر می‌گیرند، افق‌های دور را می‌بینند بعد اقدام می‌کنند، با محیط و اطرافیان خود هماهنگی بیشتری دارند و سریع انس می‌گیرند و آن مجموعه را به بهترین شکل مدیریت می‌کنند و تقصیر را گردن دیگران نمی‌اندازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات