خبرهای داغ:
شاهرود_ پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان با حضور معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری پارک علم و فناوری در شاهرود افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۷۶
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

افتتاح پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان، پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان با حضور علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شاهرود و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به بهره‌برداری رسید.
این طرح در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی افزون بر هفت مترمربع اعیان که توسط بخش خصوصی تامین شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این پردیس تخصصی با انعقاد تفاهم نامه با ۱۴ مرکز، نهاد و شرکت دولتی و خصوصی دارای مرکز تخصصی هوش مصنوعی در جهت استقرار بخش خصوصی و استارتاپ‌ها به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، مرکز پیشرفته بوت کمپ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استودیو‌های مجهز صدا و تصویر برای تولید محتوای دیجیتال و مدرسه IT و هوش مصنوعی به تربیت نیرو‌های انسانی در حوزه ICT می‌باشد و ۳۵ هسته و شرکت در این پردیس مستقر بوده و فعالیت می‌کنند.
وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش تعداد شرکت‌های پذیرش شده در این حوزه، ارایه خدمات شبکه یکپارچه در مجموعه‌های پارک، ارایه خدمات سرور (فیزیکی و مجازی)، ارایه مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی به شرکت‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای پایلوت پروژه‌های شرکت‌های مستقر در حوزه آی‌تی، ارایه خدمات پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ایجاد کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی از توانمندی‌های این پارک در حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها