معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تثبیت و تبدیل اسناد دفترچه‌ای با اولویت اراضی باارزش و در معرض تصرف این استان به اسناد تک‌برگ از سال گذشته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۰۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

حسینعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با بیان اینکه اجرای قانون جامع حد نگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، بیان کرد: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.

وی ادامه داد: اخذ اسناد تک‌برگی همچنین در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توأم با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این اقدام با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام شد.

کریمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق‌وحقوق دولت جهت به‌کارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت‌های استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار