خبرهای داغ:
استاندارگفت: اداره شهر از طریق درآمدهای حاصل از جرایم تخلفات ساخت و ساز یک رویه غلط است و شهرداری بایدبا یک برنامه‌ریزی کارشناسی و منطقی از درآمدهای ناپایدار ومبتنی بر تخلفات به سمت درآمدهای پایدار گام بردارد.
کد خبر: ۹۵۹۳۰۹۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت زیرساخت‌ها، روند خدمات رسانی و ساخت ‌و سازهای شهرداری منطقه ۵ کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و فرماندار و شهردار کرمانشاه انجام گرفت، عنوان کرد: منطقه ۵ وسیع‌ترین منطقه شهرداری کرمانشاه است که به دلیل واقع شدن در مسیر ورودی شرقی شهر، محل تردد گردشگران بسیاری است و مجموعه‌های گردشگری و تفریحی بزرگی هم در این منطقه واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: در بازدید امروز موضوعات مختلفی مانند روند ساخت و سازها، سد معبر، وضعیت خدمات رسانی شهری مورد بررسی قرار گرفت و چندین مصوبه در این مورد به تصویب رسید.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این مصوبات شامل برخی اقدامات در ورودی شهر و نقاط پر تردد، ساماندهی زباله‌ها و نخاله‌ها، آسفالت معابر، روکش آسفالت معابر اصلی، جدول کاری‌ها، ایجاد بوستان‌ها، ساماندهی کانال‌های جمع آوری آب، رسیدگی به پیاده‌روها و انجام برخی اصطلاحات در پارک شرقی می‌شود.

وی به نظارت معاونت عمرانی استانداری و بازرسی استانداری کرمانشاه بر روند اجرایی شدن این مصوبات اشاره کرد و گفت: این مصوبات باید برای مردم به صورت گسترده اطلاع رسانی شود تا مردم هم به شکل مناسبی بر کارها نظارت کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: این مصوبات باید هر چه زودتر اجرایی شوند و مردم قبل از آغاز تابستان شاهد تغییرات محسوس و ملموسی در نحوه خدمات دهی منطقه ۵ باشند.

وی بر برنامه ریزی مناسب برای ایجاد درآمدهای پایدار و مولد در شهرداری‌های مناطق، عنوان کرد: وابسته بودن پرداخت حقوق ها به درآمدهای حاصل از ماده صد یک روند غلط است که باید با برنامه ریزی مناسب اصلاح شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه برای نخستین بار به صورت میدانی و کارشناسی با همراهی مدیران تخصصی، پیگیری دغدغه های شهروندان کرمانشاهی در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه را روز شنبه اول اردیبهشت از منطقه ۵ شهرداری آغاز کرد.

استاندار کرمانشاه بررسی مشکلات منطقه را از بلوار هوانیروز کلید زد سپس مسیر میدان نیایش و شهرک های دانش، نساجی و ظفر و در نهایت پارک شرقی را از نزدیک و در گفت وگو با شهروندان منطقه بازدید و بررسی کرد.

همچنین با حضور استاندار و به دست یکی از کارگران شهرداری منطقه پنج، سه پارک شهرک نساجی، نصر و جهاد به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

صحرایی پس از بازدیدی حدود سه ساعته با همراهی همه مدیران عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و همه معاونان شهرداری کرمانشاه، راهی شهرداری منطقه ۵ شد و در نشستی ۲ ساعته مشکلات این منطقه و مطالبات مردمی را به بحث کارشناسی گذاشت.

ضعف آسفالت منطقه، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن، مشکلات فضای سبز، نظافت و جمع آوری زباله، جمع آوری نخاله های ساختمانی و سد معابر از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

 

ارسال نظرات