خبرهای داغ:
دبیر اجرایی قرارگاه ۱۹دی قم گفت:طرح«در امتداد نور» به‌منظور ترویج عفاف و حجاب توسط تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در بیش از ۵۰محله استان در قالب تذکر لسانی با شعار «آمر به معروف محله خود باشیم»فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۵۹۳۱۶۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی علی بابایی در گفت‌وگویی خبری، در خصوص فعالیت‌های بسیج و قرارگاه ۱۹ دی استان قم در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: پس از اتمام طرح کریمه اهل بیت(س) و در راستای هماهنگی بیشتر با سبزپوشان جان برکف فرماندهی انتظامی استان در طرح نور و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان قم، بسیج و قرارگاه نوزده دی با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های خود در قالب طرح «در امتداد نور» فعالیت‌های خود را توسعه خواهد داد.

وی اضافه کرد: تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در بیش از ۵۰ محله استان در قالب تذکر لسانی و با شعار «آمر به معروف محله خود باشیم» فعالیت دارند.

وی از برپایی میز مهربانی در بیش از ۱۵ منطقه و بوستان پرخطر با بکارگیری آمرین متخصص و مشاورین مجرب خبرداد و گفت: فعالیت تیم‌های ضابطین قضایی بسیج در سطح بوستان‌ها و اماکن پرتردد برای سالم‌سازی فضای بوستان‌ها با جدیت درحال انجام است.

معاون اجتماعی سپاه استان قم با اشاره به شناسایی کسبه مروج حجاب و تقدیر از آنان گفت: تلاش ما حمایت از گروه‌های مردمی فعال در عرصه حجاب و عفاف است.

وی افزود: فعالیت مستمر کافه گفت‌وگوی سیار در سطح خیابان‌ها و بوستان‌های شلوغ با حضور مشاوران و پاسخ به گره‌های ذهنی مخاطبین، برگزاری دورهمی‌ها و کارگاه های هویت دخترانه در کافه‌های ثابت شهربانو و الماس و رصد شبکه‌های اجتماعی و وضعیت اصناف در فضای حقیقی با بکارگیری بیش از پنجاه تیم متخصص و ارسال گزارشات به مراجع قضایی و انتظامی از جمله دیگر اقدامات درنظر گرفته شده است.

بابایی گفت: فعالیت گسترده سامانه سجاد و دریافت و سازماندهی گزارشات مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی سطح استان در طرح امتداد نور دنبال خواهد شد.

وی از فعالیت گسترده گشت‌های رضویون بسیج جهت پوشش تیم‌های تذکر لسانی و پاکسازی خیابان‌ها و معابر یاد کرد و گفت: شبکه ناظرین بسیجی در سطح ورودی و خروجی های استان قم برای کنترل خودروهای متخلف در بحث کشف حجاب گسترش یافته است.

دبیر اجرایی قرارگاه ۱۹ دی اظهار کرد: تولید محتواهای آموزشی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب برای پخش از شبکه‌های اجتماعی و استانی و برگزاری همایش‌های دخترانه با موضوعات پرسش و پاسخ در زمینه‌های مختلف و مرتبط با هویت دخترانه و عفاف و حجاب در سطح محلات و مدارس و اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در صنوف مختص بانوان از جمله آرایشگاههای زنانه از دیگر اقدامات است که قوی‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار