خبرهای داغ:
معاون دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

  ارائه خدمات به ۴۵۸ هزار نفر در دو مرکز سپاه استان قزوین

 

ارائه خدمات به ۴۵۸ هزار نفر در دو مرکز سپاه استان قزوین
  محمد کاظم رجبی افزود: در ده ماهه سال گذشته بیش از ۴۵۸ هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی از دو مرکز پاکروان و امام خمینی(ره) سپاه استان قزوین دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۷۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

قزوین_ به گزارش بسیج، محمد کاظم رجبی مسئول معاونت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت هفته سلامت و سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در نشستی که با حضور خبرنگاران در مرکز درمانی پاکروان برگزار شد گفت: وظیفه این نهاد پشتیبانی از یگان رزم در حین ماموریت و در هنگام صلح در کنار دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و بسیج خدمات قابل توجهی به مردم ارایه می دهیم.

رجبی تصریح کرد: از نمونه های بارز همگرایی دوران صلح بحث بیماری کرونا در سال۹۷ و۹۸ برای همگان عیان بود،با تشکیل واحد غربالگری کرونا در دو شیفت، در طرح واکسیناسیون خدمات شایانی ارایه شد.برای افرادی که بیمارند و توانایی مراجعه نداشتند توسط بسیج جامعه پزشکی به ارایه خدمات دارویی و پزشکی در منزل به صورت رایگان انجام می شد.

 معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه استان قزوین اظهار کرد: درمانگاه پاکروان و امام خمینی در قزوین که متعلق به سپاه استان قزوین است روزانه به طور میانگین بیش از ۱۶۰۰ نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارایه می دهد. سال گذشته ویزیت برای کسانی که دفترچه نداشتند مبلغ ۵۰هزار تومان دریافت می شد که در مقایسه با سایر نهادها مبلغ ناچیزی است هدف ما کسب درآمد نیست اگر چنین بود درمانگاه را در این نقطه شهر احداث نمی کردیم هدف سپه پاسداران از این طرح کمک به محرومیت زدایی و عدالت در خدمات است.

وی تشریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان در این مراکز درمانی افراد غیر نظامی هستند، در دو مرکز درمانی سپاه ۸۰ پزشک و متخصص فعال هستند که نگاه آنان نیز کسب درآمد نبوده بلکه هدف خدمت به مردم است. در این مرکز درمانی بیش از ۱۵ درصد تخفیف برای بسیجیان در نظر گرفته شده است و تعرفه امسال ۴۰ درصد افزایش یافته و بزودی این نرخ اعمال می شود.

رجبی اظهار داشت: بیش از ۲۸ دندانپزشک با امکانات عالی در این مرکز فعال هستند و تزریقات ویژه بانوان به صورت شبانه روزی حضوردارند و یک سونوگرافیست خانم سه روز در هفته برای ارایه خدمت در درمانگاه حاضر است. در سال گذشته تا دی ماه بیش از ۴۵۸ هزار نفر از دو مرکز درمانی سپاه خدمات دریافت کردند.

 معاون دفاع زیستی سپاه استان قزوین در پایان گفت: برابر اعلام بهداشت جهانی یک روز سال روز سلامت نامگذاری شده اما برابر قوانین وزارت بهداشت درمان یک هفته را در سال بنام هفته سلامت نامگذاری کردند که شعار امسال تغییر سبک زندگی در دستور کار و اولویت برنامه ها است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار