مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله

هویت اسلامی به خون شهدا گره خورده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله خون شهدا را امتداد خون شهدای کربلا دانست و گفت: از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم شهدایی همچون «اکرم ناصرعیلامی»، فهم عمیق و دقیق از دین و قرآن، ولایت‌پذیری، حق محوری، غیرت دینی و پایداری در دفاع از دین است.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۵۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در دیدار با خانواده شهید «اکرم ناصرعیلامی» از شهدای عراقی ایرانی تبار با تاکید بر اینکه شهدا تکلیف بزرگی را به دوش گرفتند و برای سربلندی اسلام جان خود را بخشیدند، گفت: حیات اسلام، حیات جامعه ما و انقلاب ما مدیون خون پاک شهدای اسلام و جنگ تحمیلی است.

وی اولین شاخص یک شهید را مؤمن بودن دانست و افزود: شهید باید ره راهی که می‌رود باور و یقین کامل داشته باشد. شهید راه اسلام، هنگامی که مرزهای اسلامی مورد تهدید قرار بگیرد در هر کجای دنیا هم که باشد با ایمان و باور درستی راهی که انتخاب کرده به دفاع از اسلام به پا می‌خیزد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خون شهدا را امتداد خون شهدای کربلا دانست و تصریح کرد: در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و ایران قوی، شهدا روشنایی بخش جامعه هستند.

حجت‌الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: شهدا مهم‌ترین الگو برای هویت بخشی دینی و ملی هستند؛ از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم شهدایی همچون «اکرم ناصرعیلامی»، فهم عمیق و دقیق از دین و قرآن، ولایت‌پذیری، حق محوری، غیرت دینی و پایداری در دفاع از دین است.

گفتنی است شهید اکرم ناصر عیلامی شهید عراقی ایرانی تبار است که همزمان با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث او را مجبور به حضور جنگ می کنند اما او امتناع کرده و در نهایت اسیر بند زندان می شود.

این شهید والامقام در سال ۱۳۵۹ به دست شکنجه گران رژیم بعث عراق در اسارت به درجه رفیع شهادت می‌رسد و خانواده وی نیز از عراق اخراج می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات