مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین؛

صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، برنامه ای مردم محور است

صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، برنامه ای مردم محور است
ستوده گفت: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه ها بویژه، حوزه بسیج، ائمه جمعه و جماعات در راستای تبیین و روشنگری این موضوع یاریگر ما باشند.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۵۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

قزوین_ به گزارش بسیج، منصور ستوده مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران در جمع فرمانده هان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات و سازمان های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار داشت: سبزپوشان سپاه، امنیت و اقتدار را برای کشور ما به ارمغان می آورند و پاسخ کوبنده ای که اخیراً به رژیم غاصب اسرائیل دادند موجب افتخار و خرسندی مردم بود.

وی افزود: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: بسیج شجره طیبه است و تا بسیج هست دشمنان نمی توانند بر ما غلبه کنند.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای یک شرکت صد درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، بیان نمود: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی می باشد.

وی ادامه داد: مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه ها و تاسیسات آبی می شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه ای است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجراء است.

ستوده گفت: ما برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تامین آب شرب و کشاورزی را برای افق 20-30 ساله ترسیم نموده ایم و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین یادآور شد: یکی از این طرح های مهم، آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان می باشد که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: فاز اول این طرح با هدف تامین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن نیز در دست اجرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح می باشد.

وی افزود: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن که طول کانال اصلی آن 25 کیلومتر و طول کانال های درجه یک و دوم آن 90 کیلومتر می باشد، در حال اجراء است، که 7 کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری می باشد.

ستوده عنوان داشت: سد بالاخانلو با ظرفیت 38.5 میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر 1200 میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصدی برخوردار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در ادامه گفت: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است و انتظار داریم همه حوزه ها بویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک نمایند.

ستوده در بخش پایانی صحبت خود با اشاره به وظیفه حاکمیت در امیدآفرینی در جامعه بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای پروژه های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی دبیر شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای در خصوص قبح اسراف از منظر دین اسلام اظهار داشت: قرآن کریم مسرف را برادر شیطان می داند.

وی در پایان افزود: اسراف در مصرف آب صرفاَ فردی و اقتصادی نیست، بلکه مباحث حوزه آب در رسته مسائل سیاسی، نظامی، دینی و اعتقادی است و علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی دارد و لازم است فرهنگ مصرف صحیح آب در سرلوحه امور قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار