ضرورت اعطای مجوزهای قانونی به شهرداری برای ایجاد منابع پایدار

شهردار بروجرد گفت: اعطای مجوزهای قانونی به شهرداری برای ایجاد منابع پایدار ضروری است اما برخی دستگاه ها در این خصوص تعلل می کنند.
کد خبر: ۹۵۹۴۶۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، یحیی عیدی بیرانوند امروز در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران استان در سالن جلسات استانداری لرستان، اظهار کرد: مجوز معدن برای شهرداری بروجرد پس از ۲ سال بلاتکلیفی و پیگیری صادر شد.

 

وی با اشاره به وجود برخی خودتحریمی ها در استان افزود: اجازه استفاده از ظرفیت های قانونی به شهرداری ها داده نمی شود همچنین بسیاری از کارها در بافت و بدنه این نهاد لاک پشتی پیش می رود چراکه کارشناسان ادارات در انجام کارهای این دستگاه خدمت رسان تعلل کرده و مجوزها با وجود دستور مدیران کل، دیر صادر می شود.

 

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه بروجرد قطب صنعتی و شهر ملی ورشو است و ظرفیت های خوبی برای توسعه دارد عنوان کرد: پارسال بودجه شهرداری بروجرد ۱۰ هزار میلیارد و سال ماقبل پنج هزار میلیارد ریال بود و برای امسال نیز ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری ها در موفقیت دولت ها سهیم هستند و رضایتمندی عمومی را جلب می کنند یادآور شد: میانگین آسفالت در شهر بروجرد طی سال های گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار متر مربع در سال بود اما ۲ سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده که تنها ۲۰ درصد آن مربوط به نهضت قیر رایگان بوده است.

 

وی افزود: وجود برخی اصناف آلاینده چهره شهرها را مخدوش کرده و ناهنجاری های بسیاری در این زمینه دیده می شود که لازم است در این راستا زمین هایی با کاربری صنعتی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد همچنین آرامستان های بروجرد و خرم آباد در بن بست قرار گرفته است که منابع طبیعی باید زمین لازم را برای ساخت آرامستان های دوم در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

 

عیدی بیرانوند تصریح کرد: استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم (ص) برای اجرای پروژه های شهرداری ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار